دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

داستان‌خوانی و مطالعه گروهی دانش‌آموزان در کتابخانه علامه طباطبایی محلات

داستان‌خواني محلات

دانش‌آموزان مدرسه دخترانه امام صادق(ع) شهر محلات با حضور در کتابخانه علامه طباطبایی به مطالعه گروهی و داستان‌خوانی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی؛ فاطمه خسروی کتابدار کتابخانه علامه طباطبایی گفت: به منظور آشنایی با کتاب و کتابخانه و ایجاد انگیزه مطالعه در کودکان، دانش‌آموزان دبستان دخترانه امام صادق(ع) شهر محلات روز شنبه ۴ اردیبهشت از کتابخانه بازدید کردند.

وی افزود: در این بازدید، کودکان ضمن آشنایی با بخش‌های مختلف کتابخانه با شرایط عضویت، نحوه جست‌و‌جو و امانت کتاب و پیدا کردن کتاب از قفسه آشنا شدند.

خسروی گفت: در ادامه این بازدید، دانش‌آموزان با حضور در بخش کودک از بین کتاب‌های داستان، کتابی را انتخاب کرده  و پس از مطالعه، چند نفر از آن‌ها خلاصه داستان خوانده شده را برای دوستان خود بیان کردند.

کتابدار کتابخانه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در این شیوه دانش‌آموزان مطالعه در کتابخانه را به صورت گروهی تجربه می‌کنند و با خلاصه‌گویی داستان، فن بیان آنها تقویت می‌شود.

خسروی در ادامه ضمن اشاره به برگزاری به نمایشگاه کتاب کودک به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) در کتابخانه عمومی علامه طباطبایی شهر محلات گفت: در این نمایشگاه، کتاب‌هایی در خصوص زندگی‌ حضرت علی(ع) به نمایش درآمد تا کودکان بیش از پیش با این امام بزرگوار آشنا شوند.

وی افزود: از کتاب‌های این نمایشگاه می‌توان به «حضرت علی بن ابی طالب(ع)» نوشته مهدی وحیدی صدری، «امیرسکوت وعدالت: حضرت امام علی(ع)» نوشته مهدی مراد‌حاصل، «امام علی(ع) و پرنده» تألیف ایجاد نوری، «شیرین چون عسل: داستان تولد چهارده معصوم(ع)» نوشته ناصر نادری و «هدیه شیرین: قصه‌هایی از زندگی امام علی(ع)» نوشته مسلم عناصری اشاره کرد.