یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۹

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زاهدان صورت پذیرفت؛

تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی رضوی در سیستان و بلوچستان

تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی رضوی در سیستان

مراسم تجلیل از منتخبین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، جمعی از مسئولان و برگزیدگان این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، آیین تجلیل از منتخبین جشنواره کتابخوانی رضوی روز شنبه بیست و سوم مرداد همزمان با فرا رسیدن میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) و در حاشیه جشن میلاد امام رضا(ع) و مراسم رونمایی و اهتزاز بیرق حرم مطهر ثامن‌الحج با حضور آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، اسفندیار زیدآبادی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، شماری از خادمین آستان قدس‌رضوی، جمعی از مسئولان و برگزیدگان این استان برگزار شد.

زیدآبادی در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از برگزاری این مسابقه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال همزمان با دهه کرامت توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و همچنین شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب‌های منتشر شده برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های سیستان و بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان حدود ۳ هزار نفر در بخش مکتوب و الکترونیکی به صورت انفرادی و خانوادگی حضور یافتند.  

وی همچنین با تشکر از همکاری دستگاه‌های فرهنگی در برگزاری شایسته این جشنواره تصریح کرد: برپایی باشکوه این جشنواره در سیستان و بلوچستان حاصل همکاری و همدلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان بود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم نمایشگاه کتابی از منابع مرتبط با زندگینامه امام رضا علیه سلام و همچنین کارگاه نقاشی برای کودکان و نوجوانان برگزار و به شرکت‌کنندگان نیز جوائزی اهداء شد. تبرک جستن و ادای احترام به بیرق حرم مطهر امام هشتم(ع) توسط شرکت‌کنندگان بخش دیگر این مراسم بود.