دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵

با حضور نماینده مقام معظم رهبری در کردستان صورت پذیرفت؛

تقدیر از برگزیدگان ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی

اختتاميه جشنواره كتابخواني در كردستان

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سالروز میلاد علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با حضور نماینده مقام معظم رهبری در کردستان و جمعی دیگر از مسئولان این استان، با تجلیل از نفرات برتر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، مراسم اختتامیه اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان روز یکشنبه بیست و پنجم مرداد همزمان با سالروز میلاد علی‌بن موسی‌الرضا(ع) با حضور آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده مقام معظم رهبری در کردستان، غریب سجادی رئیس شورای اسلامی شهر سنندج، نمایندگان ادارات و سازمان‌ها و همچنین جمعی از علاقه‌مندان در سنندج برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در کردستان در این مراسم ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت اظهار داشت: تفاوت انسان با سایر موجودات از جنبه علمی، فکری و رشدی، از جهات مختلفی است و یکی از الطاف خداوند متعال نسبت به انسان این است که انسان حیوان ناطق است.

وی در ادامه اضافه کرد: با نگاهی گذرا به رشد و پیشرفت ابزارهای اطلاعاتی و رسانه‌های جمعی در می‌یابیم که استفاده از کتاب‌های الکترونیکی بشر را از کتاب‌های مکتوب بی‌نیاز نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: استان کردستان یک استان فرهنگی است که مدال فرهنگی بودن خود را از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) دریافت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور خدام آستان مطهر رضوی در استان اشاره کرد و گفت: در دهه پر نور و برکت کرامت و همزمان با ایام میلاد امام هشتم، استان کردستان هم میزبان بیرق و خدام آستان امام رضا(ع) می‌باشد و هم شاهد اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در این روز است.

اسماعیل احمدی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان نیز در این مراسم گفت: امسال در مجموع  یک هزار و ۶۰۰ نفر کردستانی در ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرند.

احمدی در ادامه با اشاره به اینکه زندگی در جوار امام رضا(ع) توفیقی است که نصیب ایرانیان شده، افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی افتخار هر نهادی است که با موضوعیت امام رضا(ع) در قشرهای مختلف در استان کردستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه برگزاری چنین برنامه‌هایی فرهنگی در استان باعث توسعه و رشد جامعه در بحث فرهنگ می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در قالب گروه‌های مختلف سنی اعم از نوجوان و جوان شرکت کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برتر ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان نیز  تجلیل به عمل آمد.