یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

در کتابخانه علامه دهخدای ری برگزار شد؛

نقد کتاب «عباس دست طلا» با حضور نویسنده کتاب

«عباس دست طلا» با حضور محبوبه معراجی‌پور، نویسنده کتاب و جمعی از اعضای کتابخانه عمومی علامه دهخدا شهرستان ‌ری، نقد و بررسی شد.

به گزارش اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، نشست نقد و بررسی کتاب «عباس دست طلا» با حضور محبوبه معراجی‌پور، نویسنده این اثر در سالن مطالعه کتابخانه دهخدای شهرستان ری برگزار شد.

 در ابتدای این نشست، نویسنده کتاب به ارائه خلاصه‌ای از اثر پرداخت و سپس سهیلا عبدالحسینی، نویسنده و منتقد، ضمن معرفی خود و آثارش، نقد کتاب را پی گرفت.

این منتقد ادبی گفت: قدرت نوشتار، گیرایی لحن نویسنده در نقل خاطره، حفظ شخصیت اصلی و ماهیت محتوای کتاب و تناسب موضوع با نیاز مخاطب از موارد قابل توجه این کتاب بود.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم تا دیگر آثار این نویسنده با موضوع چایخانه نیز توسط مخاطبین، مطالعه شود.

در ادامه، محبوبه معراجی‌پور با اشاره به هدف از نوشتن این کتاب، گفت: هدف این کتاب، شناساندن افرادی مانند عباس دست طلا است که با ایجاد صفا و صمیمیت و تلاش فوق‌العاده در جبهه ماندند و در راه خدا برای رزمنده ها فعالیت کردند.

وی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری(مدظله‌تعالی) به این کتاب گفت: از دریافت پیام ایشان درباره کتاب، بسیار خوشحال شدم و نماز شکر به جا آوردم که توانسته‌ام به وظیفه خود عمل کنم.

وی ادامه داد: با نوشتن این کتاب توانستم مقام معظم رهبری را از نزدیک ببینم و کتابم را با دستخط و امضای ایشان دریافت کنم؛ از آن پس، احساس کردم وظیفه‌ام سنگین‌تر شده است و تصمیم گرفتم، تنها روی نوشتن تمرکز کنم.

تقدیراز محبوبه معراجی‌پور، (نویسنده کتاب) و سهیلا عبدالحسینی(منتقد) و جشن امضای کتاب، بخش نهایی این نشست را به خود اختصاص داد.

گفتنی است محبوبه معراجی‌پور متولد ۱۳ اسفند ماه ۱۳۵۱ نویسنده داستان و زندگی‌نامه داستانی، فعالیت خود را  از سال ۱۳۷۵ آغاز کرده و نگارش ۱۸ عنوان کتاب با موضوع جنگ و دفاع مقدس را در کارنامه خود دارد.