یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به همت کتابخانه عمومی ولیعصر(عج) ورامین انجام شد؛

معرفی دو عنوان از آثار منتخب کتاب‌خوان ماه مرداد در نشست کتاب‌خوان

كتاب‌خوان ورامين

«درّ و صدف» و «قصه ما مثل شد» در نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی ولیعصر (عج) ورامین معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، چهارمین نشست کتاب‌خوان کتابخانه ولیعصر(عج) ورامین، با معرفی دو عنوان از کتاب‌های برگزیده کتابخوان ماه مرداد و چهار عنوان کتاب متنوع دیگر به شرح زیر برگزار شد:

«دزیره» نوشته آنه ماری سلینکو/ معرفی‌ توسط: سحر اصغرزاده

این رمان بلند تاریخی در دوجلد و حول اتفاقات فرانسه و ناپلئون بناپارت نگاشته شده است. دزیره، دختر یک تاجر ابریشم است که زندگی‌اش با ناپلئون گره می‌خورد و ماجراهایی می‌آفریند.

«درّ و صدف»  نوشته محمد شجاعی/ معرفی توسط: میترا اسدی

«درّ و صدف»  یکی از کتاب‌های منتخب کتابخوان ماهِ مرداد است که به ریشه پیدایش فرهنگ بی‌حجابی در جهان می‌پردازد و علل گسترش فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی در کشورهای مسلمان از جمله ایران را بیان می‌کند. در این کتاب از تحقیر و ظلم به زنان و کنار رفتن دین از صحنه زندگی مردم، به‌عنوان مهم‌ترین علل پیدایش و گسترش فرهنگ برهنگی یاد شده است.

«قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی/ معرفی‌ توسط: محمد مهدی قروت

«قصه ما مثل شد» یکی از کتاب‌های منتخب کتابخوان ماه مرداد است که داستان‌هایی با مضمون اخلاقی و پندآموز را در خود جای داده است. هر داستان بیانگر ضرب‌المثلی از مثل‌های رایج در زبان فارسی است که برای گروه سنی کودک و نوجوان به نگارش در آمده است و مخاطب را با چگونگی شکل‌گیری آن، آشنا می‌کند. برای نگارش این مجموعه فاخر از منابعی همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان‌نامه، اسرارنامه، امثال حکم و الهی‌نامه استفاده شده است.

«ماه بر فراز مانیفیست» نوشته: کلر وندرپول/ معرفی توسط: منصوره سادات طباطبایی

 آبیلین، دختر دوازده ساله‌ای است که پدرش، گیدئون تاکر، او را به شهر مانیفست در کانزاس نزد یک دوست قدیمی می فرستد؛ شهری که خود بخشی از دوران کودکی و جوانی‌اش را آنجا سپری کرده است. آبیلین در نخستین شب اقامتش، جعبه‌ای پیدا می‌کند که سرآغاز کشف رازهای شهر مانیفست است. او پس از پیدا کردن قطب‌نمای یادگاری پدرش در خانه دوشیزه سادی (پیشگوی شهر) ناچار می‌شود برای پس گرفتن آن نزد او کار کند. او با حضور در این خانه تلاش می‌کند از زن پیشگو درباره پدرش اطلاعاتی به دست بیاورد و...

«طب‌ ال‌رض‌ا(ع) و طب‌ ال‌ص‌ادق‌(ع) : طب‌ و درم‌ان‌ در اس‌لام‌ «نوشته مرتضی عسکری/ معرفی توسط: حسین طرقی جعفری

این کتاب مروری است بر دستورات پزشکی و بهداشتی منقول از امام رضا(ع) که به بحث درباره خواص درمانی میوه‌ها، سبزیجات و برخی از خوردنیها می‌پردازد. نگارنده، روایاتی از امام رضا(ع) را گردآوری نموده که حاوی دستوراتی از آن حضرت در خصوص درمان بیماریها و کسب سلامت جسمی به ویژه به‌وسیله برخی از میوه‌ها، سبزی‌ها و خوراکیها است.

«هندوستانی که من دیدم» نوشته علی میرشریفی/ معرفی توسط: علی گلپایگانی

«هندوستانی که من دیدم» سفرنامه‌ای است که علاوه بر معرفی مکان‌های دیدنی هند به معرفی آداب و رسوم، نوع زندگی، اقتصاد و پیشرفت‌های اقتصادی و خودکفا شدن این کشور از لحاظ کشاورزی می‌پردازد.