دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲

در کتابخانه‌های خراسان جنوبی صورت گرفت؛

معرفی، جمع‌خوانی و قصه‌خوانی کتاب‌های «کتاب‍خوان ماه» مرداد

کتابخوان مرداد خراسان جنوبی

در راستای اجرای طرح «کتابخوان ماه»، کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در برنامه‌هایی متنوعی به معرفی و نقد آثار منتخب ماه مرداد پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه‌های این استان در برنامه‌های متنوعی مانند: نشست کتاب‌خوان و جلسات جمع‌خوانی و قصه‌خوانی به معرفی کتاب‌های مرداد ماه پرداختند.

قصه‌خوانی «قصه ما مثل شد» در کتابخانه عمومی شهدای باقریه

قصه‌خوانی از کتاب «قصه ما مثل شد» از سری کتاب‌های معرفی شده کتابخوانِ مرداد ماه با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی شهدای باقریه بیرجند برگزار شد.

در این نشست، ۱۱ قصه از کتاب «قصه ما مثل شد» توسط کتابدار و شش نفر از کودکان قصه‌خوانی شد؛ همچنین با انتخاب بچه‌ها، سه قصه از داستان‌های کتاب توسط اعضای کودک و نوجوان به نمایش درآمد.

معرفی «درّ و صدف» و «عباس دست طلا» در بشرویه

کتاب‌های «درّ و صدف» توسط زهرا سادات سلیمانی (عضو کتابخانه) و «عباس دست طلا» توسط معصومه جعفرزاده زیبا (عضو کتابخانه) در هشتمین نشست کتاب‌خوان شهرستان بشرویه با حضور جمعی از مادران عضو کتابخانه عمومی ملاعبدالله بشروی شهر، معرفی شد.

«درّ و صدف» کتابی با موضوع دینی- اجتماعی- سیاسی، نوشته محمد شجاعی (انتشارات محیی) است که به مسئله حجاب می‌پردازد و «عباس دست طلا» نیز داستانی از زندگی حاج عباس علی باقری را به قلم محبوبه معراجی‌پور (نشر فاتحان) روایت می‌کند.

معرفی کتاب «درّ و صدف» در نشست کتاب‌خوان سرایان

کتاب «درّ و صدف» نوشته محمد شجاعی در یازدهمین نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای شهرستان سرایان در کتابخانه عمومی ثامن الائمه(ع) سه قلعه، توسط فرشته آراسته (از اعضای کتابخانه) معرفی شد.

معرفی و جمع‌خوانی کتاب «درّ و صدف» در کتابخانه عمومی شهدای باقریه

پیرو طرح کتابخوان ماه و معرفی کتاب «درّ و صدف» تألیف استاد محمد شجاعی به عنوان یکی از کتب پیشنهادی مردادماه، این کتاب ارزشمند در تاریخ شنبه ۲۳ مرداد با حضور جمعی از اعضای کتابخانه معرفی و جمع‌خوانی شد.

«درّ و صدف» پیرامون موضوع حجاب، در بخش‌هایی چون مباحث دینی، اجتماعی و سیاسی به رشته تحریر درآمده است. با توجه به اهمیت موضوع حجاب، نویسنده سعی بر این دارد که خواننده را به تفکر و تأمل در چرایی و چگونگی این تکلیف الهی دعوت کند.