دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

در کتابخانه عمومی برادران شهید صالحی پیش‌قلعه برگزار شد؛

جلسه قصه‌گویی از «کتاب قصه ما مثل شد»

قصه‌خوانی «قصه  مثل شد»

مسئول کتابخانه عمومی برادران شهید صالحی از برگزاری جلسه قصه‌گویی کتاب «قصه ما مثل شد» از پیشنهادات طرح «کتاب‌خوان ماه» مرداد با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، فاطمه وحدانی مسئول کتابخانه برادران شهید صالحی گفت: جلسه قصه‌گویی کتاب «قصه ما مثل شد» از کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه مرداد، با حضور جمعی از اعضای کودک، در کتابخانه عمومی برادران شهید صالحی پیش قلعه شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

«قصه ما مثل شد» مجموعه‌ای داستانی، نوشته محمد میرکیانی است که تصویرگری آن را محمدحسین صلواتیان بر عهده داشته است. این کتاب، نخستین بار در سال ۱۳۸۴ توسط «به‌نشر» در قطع وزیری کوتاه به چاپ رسید و تاکنون ۱۳ نوبت به چاپ رسیده است. این مجموعه‌ که در سال ۱۳۸۶ عنوان کتاب برگزیده سال را به خود اختصاص داد، متشکل از ۱۱۰ قصه از قصه‌مَثل‌های فارسی است که به زبانی ساده و روان گردآوری و برای نوجوانان بازنویسی شده است.
برای نگارش این مجموعه فاخر از منابعی همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان‌نامه، اسرارنامه، امثال حکم و الهی‌نامه استفاده شده است.

گفتنی است؛ نقل داستان‌های کوتاه و خواندنی با زبانی ساده و روان همراه با تصویرگری جذاب، این مجموعه را به کتابی خواندنی برای مخاطب نوجوان ایرانی تبدیل کرده است.