دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

در کتابخانه آیت‌الله ذبیحی مایوان برگزار شد؛

جمع‌خوانی کتاب «قصه ما مثل شد»

جمع‌خوانی کتاب «قصه ما مثل شد» در فاروج

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان فاروج از برگزاری جمع‌خوانی کتاب «قصه ما مثل شد» در کتابخانه آیت‌الله ذبیحی مایوان با حضور اعضای کودک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مریم مومن‌زاده، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان فاروج اظهار داشت: نشست جمع‌خوانی کتاب «قصه ما مثل شد» با حضور تعدادی از اعضای کودک کتابخانه عمومی آیت‌الله ذبیحی مایوان با هدف ترویج کتابخوانی و آشنایی بیشتر کودکان با داستان‌های کهن کشورمان برگزار شد.

وی افزود: گفت‌وگوی کودکان در خصوص داستان‌های کتاب، به فهم بیشتر مطالب کمک می‌کند واز سویی زمینه‌ساز تلاش بیشتر اعضا برای بهتر خواندن و درک بیشتر کتاب‌ها است.

مجموعه کتاب «قصه ما مثل شد» که توسط محمد میرکیانی نگاشته و محمدحسین صلواتیان تصویرگری آن را بر عهده داشته، نخستین بار در سال ۱۳۸۴ توسط «به‌نشر» در قطع وزیری کوتاه به چاپ رسید و تاکنون به چاپ سیزدهم رسیده است.

در این مجموعه پنج جلدی که در سال ۱۳۸۶ موفق به کسب عنوان کتاب برگزیده سال شده، تعداد ۱۱۰ قصه از قصه‌ مَثل‌های فارسی گردآوری و برای نوجوانان به زبان ساده و روان، بازنویسی شده است.

همچنین مجموعه پنج جلدی «قصه ما مثل شد» نیز  در یک مجلد، تاکنون توسط انتشارات آستان قدس رضوی با شمارگانی برابر با ۵۲ هزار جلد در یازده دوره تجدید چاپ شده است.

گفتنی است؛ برای نگارش این مجموعه فاخر از منابعی همچون مثنوی معنوی، گلستان و بوستان سعدی، کلیله و دمنه، مرزبان‌نامه، اسرارنامه، امثال حکم و الهی‌نامه استفاده شده است.