سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶

با شعرخوانی جمعی از اعضای نوجوان کتابخانه های عمومی؛

ویژه برنامه «آغاز پرواز» در بوستان کتاب رشت برگزار شد

ویژه برنامه «آغاز پرواز» در بوستان کتاب رشت برگزار شد

در آستانه بیست و نهمین دوره هفته کتاب و گرامیداشت مقام کتابداران و کتابخوانان، ویژه برنامه «آغاز پرواز» با شعرخوانی و کتابخوانی اعضای نوجوان کتابخانه های عمومی شهرستان رشت در بوستان کتاب رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، برنامه فرهنگی «آغاز پرواز» ویژه شعر و کتابخوانی اعضای نوجوان کتابخانه های عمومی شهرستان رشت عصر دوشنبه (۱۷ آبان) در آستانه بیست و نهمین دوره هفته کتاب، با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ نادر حسینی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت و علیرضا تاج شهرستانی، عضو این شورا؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها، مسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ مرتضی اکبری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت؛ مرضیه فرمانی، دبیرمحفل ادبی دکتر معین؛ صمد رهبریار، دبیر محفل ادبی کودکان و نوجوانان، جمعی از شعرای نوجوان و بزرگسال عضو کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، دوستداران شعر و ادب فارسی و اصحاب رسانه در بوستان کتاب شهر رشت برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در ابتدای این مراسم گفت: هدف برگزاری این مراسم ایجاد بستر مناسب رشد و شکوفایی استعدادهای ادبی نوجوانان و آشنایی آنان با متون کهن فارسی و ایجاد تجربه ارائه شعر و کتابخوانی است.
وی ضمن تبریک فرارسیدن هفته کتاب یکی دیگر از اهداف برگزاری این ویژه برنامه را اشاعه فرهنگ مطالعه در میان قشر نوجوان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی عنوان کرد.
کرمی با اشاره به همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با سازمان فرهنگی و ورزشی و اجتماعی شهرداری کلانشهر رشت در برگزاری این برنامه، گفت: مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان پیش از این نیز با برگزاری محافل ادبی و برنامه های فرهنگی نظیر نخستین نشست کتاب خوان هنرمندان کشور در شهر رشت، در همکاری با سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کلانشهر رشت تجربه موفقی داشته است.
کرمی در ادامه به نقش محافل ادبی کودک و نوجوان و دکتر معین اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در برگزاری این نشست شعر و کتابخوانی اشاره کرد و این دو محفل ادبی استان را از پیشگامان ایجاد چنین فضاهای فرهنگی در استان عنوان کرد.
وی در پایان صحبت های خود با قدردانی از حضور و ایفای نقش شعرا، چهره های فرهنگی و اصحاب رسانه در این برنامه، نسبت به تداوم اینگونه برنامه ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اظهار امیدواری کرد.
در ادامه این مراسم که با اجرای رابعه نیک‌فطرت، از اعضای نوجوان کتابخانه عمومی سیار قاصدک همراه بود، ناژین مهرگان به شاهنامه‌خوانی؛ عرشیا فلاح باقری به خوانش بخش هایی از گلستان سعدی و اشعار مولانا؛ پردیس ایمان‌خواه، به معرفی کتاب و مهیاس رفیع‌نیا، جواد پیش‌نماز و حدیثه هاشمی به شعرخوانی پرداختند.
شعرخوانی ستایش متولی، ماهک پوراکبر، پیرایه ایزدیار، ستایش متولی و ساتین دالوند و تقدیر از شعرا و کتابخوانان پایانبخش این مراسم بود.