شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۸

با معرفی یکی از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه شهریور؛

جمع‌خوانی کتاب «دشت‌بان» در کتابخانه عمومی پروین اعتصامی ایلام برگزار شد

جمع‌خوانی کتاب «دشت‌بان» - کتابخانه عمومی پروین اعتصامی ایلام

نشست جمع‌خوانی و معرفی کتاب «دشت‌بان» از سری کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه شهریور ۹۵ نهاد در کتابخانه عمومی پروین اعتصامی ایلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، نشست جمع‌خوانی و معرفی کتاب «دشت‌بان» نوشته احمد دهقان از سری کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه شهریور ۹۵ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور جمعی از اعضاء و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی پروین اعتصامی ایلام برگزار شد.

کبری محمدی مسئول کتابخانه عمومی پروین اعتصامی در این جلسه و پیش از جمع‌خوانی این کتاب در سخنانی ضمن معرفی این کتاب گفت: مخاطب این کتاب نوجوانان هستند و راوی آن پسر نوجوانی به نام ناصر است ‌که در زمان جنگ تحمیلی ساکن شهر قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه بوده است.

وی افزود: دشت‌بان در واقع ماجرای یک خانواده روستایی در جنگ است؛ خانواده‌ای که پدر و پدربزرگ در آن دشت‌بان بوده‌اند و در کنار رود الوند نزدیک قصرشیرین زندگی می‌کردند؛ اما جنگ به آن‌ها هجوم می آورد و مجبور به فرار می‌شوند و در طول این فرار و ترک دیار، حوادثی پیش می‌آید که باعث می‌شود تا آن‌ها به یک دره و غار پناه ببرند، مدتی آن‌جا می‌مانند و پس از پشت سر گذاشتن حوادثی داستان در اواسط فصل زمستان پایان می‌یابد.

گفتنی است کتاب «دشت‌بان» نوشته احمد دهقان در ۲۴۳ صفحه و از سوی انتشارات کتاب نیستان در بازار نشر موجود است. این کتاب به همراه سه کتاب  «امیر گل‌ها»، «جانستان کابلستان» و «فصل پنجم: سکوت» در قالب  ششمین سری از کتاب‌های طرح «کتاب‌خوان ماه» ویژه شهریور ۹۵ از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شده است.