یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

همزمان با هفته دولت؛

افتتاحیه، مسابقه و چند نمایشگاه در کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی

اخبار هفته دولت در کتابخانه‌های خراسان جنوبی

همزمان با هفته دولت، خراسان جنوبی شاهد افتتاح یک باب کتابخانه روستایی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برپایی نمایشگاه‌های کتاب و نقاشی در کتابخانه‌های عمومی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و نقاشی، مسابقه کتابخوانی و افتتاح کتابخانه از برنامه‌های این استان در هفته دولت بود.

افتتاح کتابخانه عمومی فردوسی روستای اسفشادِ شهرستان قاینات

کتابخانه عمومی فردوسی روستای اسفشادِ شهرستان قاینات در روز دوشنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۵ و همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: این کتابخانه با زیر بنای ۱۴۰ مترمربع و در زمانی حدود یک ماه، با تلاش و همکاری دهیاری این روستا آماده‌سازی و تجهیز شده است.

محمدرضا رضایی افزود: این ساختمان به صورت حق انتفاع در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفته و برای  تعمیرات و خرید تجهیزات کتابخانه‌ای و کتاب، مبلغی در حدود ۳۸۰ میلیون ریال از هزینه‌های استان را به خود اختصاص داده است.

 نمایشگاهی از نقاشی‌های جشنواره رضوی در کتابخانه عمومی ملاعبدالله بشروی

همزمان با هفته دولت، آثار شرکت‌کنندگان جشنواره نقاشی رضوی، در کتابخانه عمومی ملاعبدالله بشروی به نمایش گذاشته شد.

کودکان شرکت‌کننده در این جشنواره، نقاشی‌های خود را با سه موضوع «کبوتران حرم»، «امام رضا(ع) امام مهربانی‌ها» و «من و خانواده‌ام در زیارت امام رضا(ع)» به این جشنواره ارسال کردند.

 ۱۰ اثر برگزیده این جشنواره تا پایان هفته دولت از طرف اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشرویه، تقدیر خواهد شد.

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «اخلاق اداری» به مناسبت هفته دولت

مسابقه کتابخوانی «اخلاق اداری» تألیف آیت‌الله مظاهری به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس در هفته دولت و روز کارمند، برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس، هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: مسابقه کتابخوانی «اخلاق اداری» به صورت کتبی برگزار می‌شود و افراد پس از بررسی سؤالات تا ۲۲ شهریور، فرصت دارند تا پاسخنامه‌های خود را به کتابخانه عمومی قائم(عج) فردوس تحویل دهند.

اسدی افزود: همزمان با مراسم عید سعید غدیر خم، از سه نفر از برگزیدگان به قید قرعه با اهدای لوح تقدیری از جانب فرماندار شهرستان فردوس و جایزه نقدی، تقدیر خواهد شد.

حضور کتابخانه‌های عمومی شهرستان زیرکوه در نمایشگاه دستاوردهای دولت

همزمان با هفته دولت، غرفه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زیرکوه در نمایشگاه «دستاوردهای دولت» گشایش یافت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زیرکوه گفت: در این غرفه، خدمات اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در قالب یک گزارش جامع به صورت مکتوب و مصور در سه حوزه کتابخانه‌ای، فرهنگی و فعالیت‌های عمرانی و مالی در معرض دید عموم قرار گرفت.

غلامحسینی افزود: نمایش و عرضه کتاب‌های نورسیده و مجلات محبوب و پرمخاطب از اقدامات این اداره در نمایشگاه دستاوردهای دولت است.

برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه شهید محمدحسین غلامی روستای هودَر

به مناسبت ایام شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، کتاب‌های مرتبط با این موضوع در کتابخانه عمومی شهید محمدحسین غلامی روستای هودَر شهرستان طبس به نمایش درآمد.