شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران؛

نشست محفل ادبی «در آئینه تقریظ» برگزار شد

اولین نشست محفل ادبی «در آئینه تفریظ» با حضور نویسندگان و شاعران

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، اولین نشست از سلسله جلسات محفل ادبی «در آئینه تقریظ» با حضور نویسندگان و شاعران برجسته کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، اولین جلسۀ محفل ادبی«در آئینه تقریظ» با بررسی ادبیات مقاومت و پایداری و در راستای شناخت بیشتر شاعران متعهد انقلاب با کتاب هایی که در این زمینه مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته اند و توسط ایشان تقریظ شده اند، با حضور استاد مصطفی محدثی خراسانی و اعضای شورای ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در فضای اسکای روم برگزار شد. در این نشست شاعران به بررسی و صحبت در خصوص کتاب های تقریظ شده و اهمیت پرداختن به این کتاب های ارزشمند پرداختند.

در این نشست محدثی خراسانی با اشاره به توجه و اهتمام رهبر انقلاب به ادبیات پایداری گفت: آثاری که توسط ایشان تقریظ شده، دارای ویژگی های منحصر به فردی است.

محدثی خراسانی از شاعران و نویسندگان عرصه پایداری خواست تا بیشتر از پیش به مطالعه و بررسی این کتاب های ارزشمند بپردازند که قطعا برایشان پنجره ای به سوی روشنی باز خواهد کرد.

در ادامه نشست محمد علی یوسفی و هادی فردوسی و همچنین نیره کاشی، سمانه رحیمی، سمیه مومنی، فاطمه ناظری، ریحانه نوری، محدثه خاکزاد از شاعران حاضر در جلسه به قرائت اشعار خود با محتوای پایداری و مقاومت پرداختند.

سپس نغمه مستشارنظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های کشور درباره توجه ویژه رهبر انقلاب به ادبیات و به ویژه شعر و ادبیات مقاومت صحبت کرد و همه هنرمندان که در زمینه های مختلف شعر، داستان، رمان، ادبیات کودک و نوجوان، نقاشی، خط، و سایر رشته های هنری فعالیت دارند را به توجه و پرداختن بیشتر به کتاب های تقریظ شده دعوت کرد.

در جلسات آتی این محفل نشست های تخصصی پیرامون کتاب های تقریظ شده برگزار می شود و درباره ادبیات پایداری و مقاومت و لزوم پرداختن به این مهم صحبت خواهد شد.

گفتنی است، این نشست به صورت زنده در فضای اسکای روم اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نشانی www.skyroom.online/ch/tehranplir/farhangi برگزار شد.