سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

در نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی پروین اعتصامی ایلام؛

کتاب «فصل پنجم سکوت» معرفی شد

معرفي کتاب «فصل پنجم سکوت»

پنجمین نشست کتابخانه عمومی پروین اعتصامی ایلام ویژه اعضای کودک و نوجوان با حضور جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، پنجمین نشست کتابخانه عمومی پروین اعتصامی ایلام ویژه اعضای کودک و نوجوان روز شنبه سیزدهم شهریور با محوریت معرفی کتاب «فصل پنجم سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی به عنوان یکی از کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه شهریور ۹۵ و همچنین معرفی ۶ کتاب دیگر توسط اعضای کودک و نوجوان این کتابخانه برگزار شد.

این کتاب رمان نوجوان است. نوجوانی به نام «مرتضی» پسر هفده ساله و ملقب به «مرتضی گاری» که در جنوب شهر در منطقه فقیرنشین به اتفاق پدر و مادرش زندگی می‌کند. پدر و مادر نسبت به تحصیل وی بی‌تفاوت هستند و مرتضی در کلاس چهارم مشغول به تحصیل است. مرتضی ناخواسته وارد ماجرایی سیاسی مربوط به مبارزات قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۳ می‌شود که حالا توسط ساواک دستگیر شده و مجبورش کردند که ماجرا را برایشان بنویسد.  

«فصل پنجم: سکوت» ح برای گروه سنی (د) و (هـ) توسط مرتضی بایرامی به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب از سری کتاب‌های معرفی شده در طرح «کتاب‌خوان ماه» شهریور است که از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور معرفی شده است. «کتاب‌خوان ماه»   طرحی در راستای اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب پیرامون معرفی کتاب خوب و سالم به جامعه است.

همچنین در ادامه این نشست نیز کتاب‌های «دایره‌المعارف تغذیه» نوشته فیلیپ سیمون، توسط محمدرضا بیرانوند؛ «چرا و چگونه» نوشته ویتوس. ب. دروشر، توسط شایان عباسی؛ «تونی شلخته» نوشته جوی کوالی، توسط زهرا حیدری؛ «مهربانی» نوشته طاهره خردور، توسط شادی عباسی؛ «آدم برفی گمشده» نوشته داود عفارزادگان، توسط هستی زارعی و کتاب «چراهای شگفت‌انگیز سیاره زمین» نوشته آنیتا گانری، توسط بیرانوند نیز معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.