سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۳

در کتابخانه عمومی قائم(عج) کبودراهنگ برگزار شد؛

جمع‌خوانی کتاب «فصل پنجم: سکوت»

جمعخواني فصل پنجم سکوت

مسئول کتابخانه عمومی قائم(عج) خبر داد: در راستای اجرای طرح کتاب‌خوان ماه شهریور، کتاب «فصل پنجم: سکوت» در کتابخانه عمومی قائم(عج) جمع‌خوانی و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان، مسئول کتابخانه عمومی قائم(عج) اظهار داشت: رمان «فصل پنجم سکوت» برای گروه‌های سنی «د» و «ه» به قلم «محمدرضا بایرامی» نوشته شده  و به بیان ماجرای پسر نوجوانی به نام مرتضی که ناخواسته درگیر اتقاقات مهم سیاسی می‌شود، پرداخته است.

مائده خدابنده‌لو عنوان کرد: نویسنده کتاب، بدون جهت‌گیری خاصی در پس روایت‌های بازیگوشانه مرتضی، ما را با زندگی، اجتماع، روابط و نشانه‌های فضای حدود چهل سال پیش تهران آشنا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه «فضاسازی و تصویرهای کتاب زیبا است و به خوبی در ذهن مخاطب نقش می‌بندد»، افزود: توصیف و تشبیهات به شکل نمادین در پیام‌رسانی داستان کمک شایانی می‌کند، مثل تشبیه ساواکی‌ها به جن که نماد ترس و هراس در داستان هستند.

مسئول کتابخانه عمومی قائم(عج)، اظهار کرد: رمان فصل پنجم سکوت، زیبا نوشته شده و ارزش یک بار خواندن را دارد؛ چرا که  با روایتی متفاوت ما را با دوران انقلاب آشنا می‌کند و برعکس بسیاری از داستان‌هایی از این دست، سعی کرده پیام را به صورت غیر مستقیم بیان کند