شنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸

برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های خراسان جنوبی با رنگ و بوی محرم

برنامه های خراسان جنوبی در محرم

کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، هم‌زمان با ایام محرم، برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه‌های عمومی بصیرت، ملا عبدالله بشروی و ارشاد، با حضور اعضای خود، برنامه‌های فرهنگی‌ای ویژه‌ای با موضوع محرم، برگزار کردند.

برنامه‌های کتابخانه عمومی بصیرت درح در ماه محرم

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سربیشه، دراین‌باره گفت: برگزاری کلاس قصه‌گویی برای کودکان با همکاری یکی از مادران عضو کتابخانه، مسابقه کاردستی کودکان با محوریت محرم و کلاس نقاشی و رنگ‌آمیزی ویژه هفته ملی کودک با محوریت عاشورا از برنامه‌های این کتابخانه در ایام محرم بود.

حسینی افزود: برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان در مهد گل‌های محمدی نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط این کتابخانه در ایام محرم برگزار شد.

برپایی ایستگاه مطالعه برای کودکان و نوجوانان در بشرویه

هم‌زمان با ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و در راستای اجرای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و سال خواندن، اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشرویه، به برپایی ایستگاه مطالعه برای کودکان و نوجوانان اقدام کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشرویه در این‌باره گفت: این ایستگاه با شعار «کودکان تشنه‌اند، برایشان کتاب بخوانیم» و باهدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و آشنایی با منابع عاشورایی برپا شد.

کیانی افزود: در حاشیه این برنامه، بروشورهایی شامل معرفی منابع واقعه کربلا، تدوین اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بشرویه، بین هیئتت‌های مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی توزیع شد.

برنامه‌های متنوع کتابخانه عمومی ارشاد طبس در هفته ملی کودک

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طبس با اشاره به این برنامه‌ها گفت: هم‌زمانی هفته ملی کودک با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت حسین بن علی(ع) رنگ و بویی محرمی به برنامه‌های کتابخانه داد و موجب شد تا بیشتر فعالیت‌های این ایام با محوریت محرم برگزار شود.

قلی پور با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه عمومی ارشاد عنوان کرد: در این نمایشگاه، کتاب‌هایی با موضوع محرم و حادثه کربلا ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت؛ همچنین نمایشگاه عکسی با محوریت کتاب «الفبای عاشورا» نیز در این کتابخانه راه‌اندازی شد.

وی افزود: فضاسازی عاشورایی بخش کودک، برگزاری ایستگاه نقاشی و رنگ‌آمیزی برای مهدکودک‌های نیکان و ساجده، قصه‌گویی، بازدید مهدکودک نیکان از بخش کودک کتابخانه و آشنایی با فعالیت‌های این بخش و نشست کتاب‌خوان کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک با موضوع محرم در کتابخانه ارشاد طبس بود.