یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷

بهار کتابخانه‌های عمومی به روایت مدیران‌کل استانی نهاد

وفائی: مشارکت حداکثری مردم در مسابقات کتابخوانی مهمترین جلوه کتابخانه‌های کرمان در سال ۱۴۰۰ بود

احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان مشارکت حداکثری مردم کرمان در مسابقات کتابخوانی به ویژه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و مسابقات «طریقت سلیمانی» و «مالک زمان» را از مهم‌ترین جلوه‌های ماندگار در کتابخانه‌های عمومی این استان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان در یادداشتی فرارسیدن سال ۱۴۰۱ را تبریک گفت.

متن این یادداشت به شرح ذیل است:

انیس کنج تنهایی کتاب است             فروغ صبح دانایی کتاب است

در هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی و در حالی که طبیعت رنگ و بوی بهاری به خود می گیرد و نسیم بهاری روح و روانمان را نوازش می کند، بیاییم با کتاب این غذای روح بشر، دل و جانمان را صفا بخشیم، با کتاب و کتابخانه بیشتر مأنوش شده و خو بگیریم.

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از ارزشمندترین خدمات فرهنگی در جامعه است و کتابخانه های عمومی در استان و پرسنل خدوم و زحمتکش آن در خدمت ترویج و توسعه کتابخوانی است. اینک، هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی فرصت مغتنمی برای معرفی خدمات کتابخانه های عمومی است.

کتابداران و همکاران مجموعه کتابخانه های عمومی استان کرمان در یک سال گذشته سعی کردند فعالیت ها و خدمات فرهنگی ارزنده ای را هم به صورت حضوری و هم در صفحات مجازی به مخاطبان خود ارائه کنند.

مشارکت حداکثری در مسابقات کتابخوانی در موضوعات مختلف و به ویژه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، مسابقات کشوری «طریقت سلیمانی» و «مالک زمان»، بیش از ۲۵۰۰ فعالیت فرهنگی، پویش ها، نشست ها، محافل و ... از اهم برنامه های فرهنگی در کتابخانه ها است.

با قدردانی از همه دست اندرکاران عرصه کتاب و کتابخانه امیدوارم با تلاش و جدیت مضاعف در این عرصه در سال آتی شاهد رشد و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و توسعه کتابخانه ها باشیم.

از درگاه خداوند دانا و مهربان، سلامتی و توفیق خدمت در عرصه فرهنگ مکتوب برای خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی و همکاران خوبم در کتابخانه های عمومی استان مسألت دارم.

خوان با صفای فرهنگ و اندیشه پر رونق باد.