چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

تسلیت سرپرست نهاد به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو

حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو

مهدی رمضانی سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو را تسلیت گفت و برای آن مرحوم طلب آمرزش و مغفرت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، متن پیام مهدی رمضانی سرپرست نهاد به این شرح است: 

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أُوْلَئِکَ هُمُ الصَّادِقُونَ
مومنان واقعی تنها کسانی هستند که به خدا و رسولش ایمان آورده اند، سپس هرگز تردیدی به خود راه نداده و با اموال و جان خود در راه خدا جهاد کرده اند. آنها راستگویانند.
(سوره حجرات، آیه ۱۵)

خبر درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو، مؤسس مجموعه کتاب‌رسان در مشهد، موجب تأثر و تاسف شد. آن مرحوم در دوران حیات اثربخش خود، علاوه بر تعلیم و تربیت شاگردان و پیمودن مسیر معنویت و اخلاق، در کار فرهنگی و ترویج کتاب های مناسب، فارغ از نگاه اقتصادی، اثرگذار بود و از این حیث الگویی واقعی به شمار می‌رفت. 
جامعه امروز ما برای بازتولید اخلاق و ارتقای سطح فرهنگی به نیک‌نامانی از این دست بیش از هر زمان نیاز دارد و فقدان عزیزانی که برای جامعه سرمشق هستند و از سرمایه‌های اخلاقی و فرهنگی محسوب می‌شوند، غم‌افزا و خسران‌آفرین است. امید که راه و منش ایشان، الگوی جوانان امروز باشد. 
اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه اندوهناک به خانواده بزرگ فرهنگ و بستگان آن مرحوم، بویژه همسر داغدار و فررندانش، در آستانه میلاد قطب عالم امکان، حضرت مهدی (عجل الله فرجه الشریف)، از درگاه خداوند متعال و حضرت حجت، رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم مسألت می‌کنم.
ان شاء الله روح بلند آن بزرگ‌مرد درگذشته، با انبیا الهی همنشین و محشور شود.

مهدی رمضانی
سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی کشور