چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲

رضا اسماعیلی در بازدید از غرفه نهاد در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

راه اندازی محافل ادبی اقدامی شایسته تقدیر از سوی نهاد بوده است

رضا اسماعیلی

رضا اسماعیلی، شاعر در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: راه اندازی و فعالیت محافل ادبی در تمامی استان ها تحت مدیریت چهره های شاخص اهل قلم و برگزاری برنامه های متنوع در طول سال با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، اقدامی بسیار شایسته تقدیر از سوی نهاد بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، رضا اسماعیلی در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: راه اندازی و فعالیت محافل ادبی در تمامی استان ها تحت مدیریت چهره های شاخص اهل قلم و برگزاری برنامه های متنوع در طول سال با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، اقدامی بسیار شایسته تقدیر از سوی نهاد بوده است. سلسله نشست های روایان بالندگی با تجلیل از شاعران و نویسندگان برجسته انقلاب یکی از برنامه های پسندیده این محافل بود و قطعا این برنامه ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد انگیزه برای مطالعه اثرگذار است. علاوه بر این، نهاد با اجرای طرح کتابخوان ماه و معرفی کتاب در مناسبت های مختلف، وظیفه خود را در زمینه معرفی کتاب های خوب و مفید ویژه گروه های مختلف سنی به خوبی انجام می دهد و این امر زمینه ساز آشنایی مردم با کتاب های خوب است.

وی ادامه داد: کتابداران مجاهدان عرصه فرهنگ هستند و راه را هموار می کنند تا مردم با کتاب آشتی کنند. کتابدار، پل پیوند مردم با کتاب و کتابداری، شغلی بسیار شریف و ارزشمند است که تأثیرات فرهنگی فراوانی دارد.