چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵

آرش شفاعی در بازدید از غرفه نهاد در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛

کتابخانه محل تجمع علاقه مندان به ادبیات و هنر شده است

آرش شفاعی

آرش شفاعی، شاعر و روزنامه نگار در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: خوشبختانه  در سال های اخیر نگاه به کتابخانه از محلی برای امانت و خواندن کتاب فراتر رفت  و حالا کتابخانه محل تجمع علاقه مندان به ادبیات و هنر و گفتگو در این باب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، آرش شفاعی، شاعر و روزنامه نگار در بازدید از غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: من روزنامه نگار هستم و فعالیت های فرهنگی نهاد و سایر سازمان ها را رصد می کنم؛ به اعتقاد من عملکرد نهاد در سال های اخیر در دو وجه بسیار متمایز و مشهود بوده است. بخش اول، حوزه لجستیک شامل تجهیز و ساخت کتابخانه، افزایش ظرفیت کتابخانه ها و احداث کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه بوده که بسیار مشهود است. نکته دوم این است که نگاه به کتابخانه از محلی برای امانت و خواندن کتاب فراتر رفت و کتابخانه در منطقه محل خدمت خود مرکزیت فرهنگی پیدا کرد و در واقع کتابخانه محل تجمع علاقه مندان به ادبیات و هنر و گفتگو در این باب شده است؛ و این رویکردی متفاوت است.

وی تصریح کرد: من به عنوان خبرنگار حوزه فرهنگی، سازمان های فرهنگی دیگر را نیز رصد می کنم و متاسفانه در برخی از آن ها عقبگرد یا توقف می بینم؛ خوشبختانه حرکت رو به جلوی نهاد در خیلی از حوزه ها، بسیار مشهود است.