چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

با حضور مسئولان نهاد و مدیران استانی؛

مراسم معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

مراسم معارفه مدیران کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد

مراسم معارفه محسن جبارنژاد به عنوان سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از از زحمات یاسر رحیمیان، مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، مراسم معارفه محسن جبارنژاد سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با حضور عباس نعمتی، سرپرست اداره کل امور مجلس و استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛ امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ شایان نادری، مدیر کل ستاد فرمان اجرایی امام در استان؛ کتابداران و اصحاب رسانه برگزار شد.

مراسم معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد


سرپرست اداره کل امورمجلس و استان های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم با اشاره به نقش نهاد در ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: رسالت و وظیفه عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور خدمت رسانی فرهنگی است که این خدمت فرهنگی در حوزه کتاب و مطالعه کتاب بی واسطه و به صورت مستقیم ارائه می شود.
 عباس نعمتی تصریح کرد: امروز در کشور ۲۷۳۱ کتابخانه نهادی و ۸۵۲ کتابخانه مشارکتی به پایگاهی اجتماعی فرهنگی تبدیل شده اند که علاوه بر خدمات امانت کتاب به اعضاء و مراجعان، برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی نظیر نشست های کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی، جشنواره های کتابخوانی و... برگزار می کنند.

مراسم معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد


 سید جواد هاشمی مهر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این آیین، ضمن تقدیر از مجموعه کتابخانه های عمومی اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی در کشور و به تبع آن در استان، نهادی فعال و پویاست که اینجانب خود از نزدیک شاهد تلاش های فرهنگی و برگزاری چندین مسابقه کتابخوانی در استان بوده ام و به ویژه در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی با معرفی کتابهای خوب و همچنین دیگر مناسبت ها برنامه های مفرح و تاثیر گذاری را برگزار کرده اند.

مراسم معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد


سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: ضرورت دارد نگاهمان را در حوزه کتاب و کتابخانه عمومی اصلاح کنیم.
محسن جبار نژاد تصریح کرد: در مورد کتاب باید بدانیم که کتاب یک کالای لوکس و تشریفاتی نیست بلکه یک ابزاری ضروری برای همه مردم است به همین دلیل نگاه مان در حوزه کتابخانه های عمومی باید اصلاح شود.
وی اظهار داشت: کتابخانه عمومی مکانی برای نگهداری کتاب نیست و ایده کتابخانه مسئول، می‌تواند این خلاء را پوشش دهد، به این معنا که کتابخانه باید در قبال حوادث پیرامونی خویش، حساس باشد.
جبار نژاد در پایان افزود: ضرورت دارد کارها با محوریت حکمرانی مردمی سامان پیدا کند و در بحث کتابخوانی و فرهنگ، این ضرورت اولویت بیشتری می یابد و البته تاکید دبیر کل محترم نهاد بر مدیریت غیرمتمرکز در کتابخانه های عمومی، مبنای مناسبی برای حرکت به سمت حکمرانی مردمی در حوزه کتاب است.

 

مراسم معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد


در این مراسم یاسر رحیمیان مدیر کل سابق کتابخانه های عمومی استان ضمن تقدیر از مسئولان نهاد و استان به ارائه گزارش مختصری از زمان تصدی خود در این مجموعه فرهنگی پرداخت و گفت: تمام سعی و تلاش اینجانب بر توسعه فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

مراسم معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از خدمات یاسر رحیمیان مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد، حکم عنوان سرپرستی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویر احمد به محسن جبارنژاد به تقدیم شد.

گفتنی است محسن جبارنژاد دکترای علوم سیاسی است و از سوابق اجرایی اش می توان به این موارد اشاره کرد: کارشناس و پژوهشگر حوزه کتاب گروه فرهنگ عمومی و هنر مرکز پژوهش های مجلس،  کارشناش و پژوهشگر مطالعات حکمرانی دفتر مطالعات حکمرانی مرکز پژوهش های مجلس،  کارشناس منابع کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از ۹۲ تا ۹۵،  رییس کتابخانه عمومی علامه امینی قم و کتابدار کتابخانه علامه امینی قم.