چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

برگزاری نشست قصه‌گویی در کتابخانه‌های خراسان جنوبی

جلسات قصه گویی در کتابخانه های استان

نشست‌های قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های بیرجند و نهبندان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه‌های عمومی محتاج نهی، شهدای باقریه و غلامحسین آسکُتی، کلاس قصه‌گویی برگزار کردند.

قصه‌گویی در کتابخانه عمومی محتاج نهی

نشست قصه‌گویی از کتاب «ماهیگیر و دریا» نوشته پروین اختر دانش، چاپ انتشارات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی محتاج نهی نهبندان برگزار شد.

این کتاب درباره زندگی شخصی است که برای امرارمعاش به دریا می‌رود و برای خانواده‌اش زحمت زیادی می‌کشد. او با صید ماهی مخارج زندگی خود را تأمین می‌کند.

قصه‌گویی در کتابخانه عمومی شهدای باقریه

قصه‌گویی از کتاب «قصه‌های مادربزرگ» نوشته رضا احمدی از انتشارات شقایق، دیگر نشست استان با موضوع داستان بود که در کتابخانه عمومی شهدای باقریه بیرجند برگزار شد.

کتاب «قصه‌های مادربزرگ» شامل دو جلد از مجموعه داستان‌های متناسب با رده سنی کودک است. از داستان‌های این کتاب، می‌توان به «یکی بود یکی نبود»، «شنگول و منگول»، «حسن‌کچل»، «ماه‌پیشانی»، «بقال و طوطی» و «پهلوان احمد» اشاره کرد.

در این جلسه، ابتدا فغانی، مسئول کتابخانه به بازگویی یکی از قصه‌های شیرین این کتاب پرداخت و بعد از آن تعدادی از بچه‌های علاقه‌مند به قصه‌خوانی، دو داستان دیگر از این کتاب را خواندند.

قصه‌گویی در کتابخانه عمومی غلامحسین آسکُتی

جلسه قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان نیز برنامهای بود که با حضور تعدادی از دانش‌آموزان در کتابخانه عمومی غلامحسین آسکتیِ روستای خوانشرف شهرستان نهبندان برگزار شد.

در این جلسه، کتاب قصه «کلوچه‌های خدا» نوشته کلر ژوبرت از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بازخوانی شد.

این کتاب، قصه خرس کوچولویی است که می‌خواهد از خدا به خاطر همه زیبایی‌هایی که خلق کرده تشکر کند؛ اما نمی‌داند که چطور باید این کار را انجام دهد تا اینکه به پیشنهاد کلاغ، تصمیم می‌گیرد برای خدا، کلوچه بپزد.