شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴

در راستای ارتقای مهارت های کتابداران؛

کارگاه آموزشی قصه گویی ویژه کتابداران در اردبیل برگزار شد

کارگاه قصه گویی

دومین دوسالانه قصه گویی با عنوان «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی، کتابداران و اعضا برگزار شد.

به گزاررش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، جشنواره دوسالانه قصه گویی با عنوان  (نهال امید) با هدف ارتقای سطح مهارت های قصه گویی کتابداران، در تالار بیضای کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل برگزار شد.

 مهدیه علی قلیزاده، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص نحوه و مراحل قصه گویی به ویژه قصه گویی جهت شرکت در جشنواره های ملی سخنرانی کرد.

دومین دوسالانه قصه گویی با عنوان «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره مندی از توانمندی های شبکه کتابخانه های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال به همت نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود. دوسالانه «نهال امید» در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال و در سه سطح ملی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود. بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای باید از قصه‌گویی خود به صورت حضوری و بر صحنه، فیلمبرداری کنند و بدون استفاده از جلوه های صوتی و تصویری، آن را تدوین و به وبگاه جشنواره ارسال کنند. همچنین علاقه‌مندان به شرکت در بخش قصه گویی دیجیتال نیز باید قصه‌گویی خود را در بستر نرم افزار های دیجیتال و به صورت الکترونیکی (ترکیبی از تصویر، ویدئو، متن، صدای قصه گویی، انیمیشن و غیره) تهیه و فایل ویدئویی خود را به وبگاه جشنواره به آدرس www.samakpl.ir   ارسال کنند.

 در این دوسالانه با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب»، موضوعاتی چون «مسائل روز جامعه»، «موضوعات آزاد»، «سبک زندگی ایرانی اسلامی»، «شعار سال؛ تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» (موضوع ویژه) به عنوان موضوعات محوری درنظر گرفته شده است. ضمن اینکه تمامی محورهای فوق با رویکرد انگیزشی، امیدآفرینی، هویت بخشی و توجه به معنویت و اخلاق تعیین شده است.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره تا ۳۱ مرداد ماه فرصت دارند پس از ثبت نام در وبگاه، ویدئویی از قصه گویی خود را (حداکثر ۴ اثر) فیلمبرداری و ضبط کرده و به وبگاه جشنواره ارسال ‌کنند. پس از بررسی آثار ارسالی و داوری، افراد واجد شرایط به تفکیک استان انتخاب خواهند شد.

کارگاه آموزشی قصه گویی ویژه کتابداران در اردبیل برگزار شد

کارگاه آموزشی قصه گویی ویژه کتابداران در اردبیل برگزار شد