پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

به مناسبت هفته دولت انجام شد؛

کتابخانه عمومی علوی شهرستان درمیان افتتاح شد

نو

در ششمین روز از هفته دولت، کتابخانه عمومی علوی در روستای نوغاب شهرستان درمیان با حضور جواد اشرفی، معاون استاندار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان، همزمان با ششمین روز از هفته دولت، کتابخانه عمومی علوی در روستای نوغاب شهرستان درمیان با حضور جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار؛ مهدی فرجامی فرد، فرماندار شهرستان درمیان؛ محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و جمعی از مسئولین محلی، علما و مردم افتتاح شد.

در این مراسم محمود حاجی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: برای بهره‌برداری از پروژه کتابخانه عمومی روستای نوغاب مبلغ یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار (۹۵۰ میلیون تومان از سوی بنیاد علوی و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان) هزینه شده است.

وی افزود: برآوردهای اجتماعی حاکی از آن است که هر کجا کتابخانه است، آسیب های اجتماعی کمتر بوده و حضور کتابخانه مانند یک کانون آگاهی بخش مانع بسیاری از بزه های اجتماعی می شود.

حاجی در ادامه افزود: امروز ما به کتابخانه ها نه فقط به عنوان مرکز امانت کتاب بلکه فراتر از آن به عنوان پایگاه های فرهنگی و اجتماعی که آموزش های اشتغال محور و مهارت آموزی اجرایی می کنند، نگاه می کنیم. امروزه در برخی از کتابخانه های ما آموزش تولید قارچ داده می شود و ما در این راه مصمم هستیم.

در ادامه معاون استاندار این کتابخانه را به عنوان یادگار سفر سال گذشته رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) دانست و از پیگیری های مسئولین شهرستان و مدیرکل در به بهره برداری رساندن به هنگام کتابخانه تقدیر کرد.

در پایان این مراسم از زحمات دهیار روستای نوغاب با اهدای لوحی تقدیر شد.

کتابخانه عمومی علوی شهرستان درمیان افتتاح شد

کتابخانه عمومی علوی شهرستان درمیان افتتاح شد

کتابخانه عمومی علوی شهرستان درمیان افتتاح شد