یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

افتتاح اولین کتابخانه عمومی ویژه بانوان استان مرکزی

مرکزی

افتتاح اولین کتابخانه عمومی ویژه بانوان استان مرکزی

کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) به عنوان نخستین کتابخانه ویژه بانوان در استان مرکزی، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، استاندار و شماری از مسئولان در شهر مهاجران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، چهارمین کتابخانه تخصصی بانوان کشور و اولین کتابخانه ویژه بانوان در این استان با عنوان کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) روز چهارشنبه بیست و هفتم خرداد با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، استاندار و شماری از مسئولان در شهر مهاجران افتتاح شد.

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در آیین افتتاح این کتابخانه با اشاره به لزوم تقویت منابع کتابخانه‌ها اظهار داشت: منابع مطالعاتی موجود در کتابخانه‌های عمومی می‌بایست پاسخگوی نیازهای تمامی اقشار و سلیقه‌ها باشد.

امین کمالوندی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مرکزی نیز در مراسم افتتاح این کتابخانه خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) چهارمین کتابخانه اختصاصی بانوان کشور و اولین کتابخانه ویژه بانوان در سطح استان است که به بهره‌برداری می‌رسد.

کمالوندی در ادامه افزود: این کتابخانه در فضایی با 120 مترمربع در محدوده پارک بانوان شهر مهاجران و توسط شهرداری احداث  شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار نسخه کتاب برای استفاده بانوان شهر مهاجران در این کتابخانه ارائه شده و سهمیه اولیه به زودی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال خواهد شد.

کمالوندی ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان بیش از 57 هزار نفر است که تلاش داریم با اجرای طرح‌ شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها این میزان را افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: برای ارتقای فرهنگ هر جامعه باید مردم را به سمت مطالعه تشویق کرد، چرا که با خواندن و مطالعه آگاهی افراد بالا رفته و در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل می‌کنند.

حمید حیدری شهردار مهاجران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به هفته فرهنگی شهرستان شازند گفت: کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) به عنوان دومین کتابخانه شهر مهاجران، از امروز آماده ارائه خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان می‌باشد.

حیدری خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده، هزینه ساختمان و انشعابات بر عهده شهرداری مهاجران بوده و وظیفه تجهیز کتابخانه و تامین نیروی کتابدار بر عهده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی است.