شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

استاندار لرستان در پیامی به مناسبت هفته کتاب عنوان کرد؛

مطالعه مفید، انسان را از هویت خود آگاه ساخته و راه درست زیستن را به او می‌آموزد

لرستان

فرهاد زیویار در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب، مطالعه مفید را عاملی مهم در آگاهی انسان‌ها نسبت به هویت‌شان معرفی و اتکا به کتابخوانی را راهی برای آموختن «درست زیستن» توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان در پیامی فرارسیدن هفته کتاب را به کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بنام آنکه جان را فکرت آموخت

«اقراء باسم ربک الذی خلق» اولین آیه مبارکی است که بر پیامبر عظیم الشان اسلام نازل و منشا بزرگ ترین تحولات بشری در تاریخ شد. اهمیت دانش، خواندن و کتاب همین بس که دین مبین اسلام با خواندن آغاز می شود و این دستور صریح پروردگار است که بر حضرت محمد(ص) نازل شد.

کتاب یکی از مفیدترین و ارزشمندترین تولیدات بشر بوده و این میراث ماندگار در بردارنده عصاره فرهیختگان و نخبگان هر ملتی و حاصل تجربه های علما و فضلای آن جامعه است. جوامعی که با کتاب صمیمیت دارند و راه تعالی و روش زندگی خود را در مسیر کتاب جستجو می کنند، همواره توفیق رفیق راهشان بوده است.

 ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه همواره یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری(مدظله) بوده و معظم له در جریان بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرمودند: «نقش کتاب یک نقش بی‌بدیل است، البته بهترین کتاب‌ها، کتابی است که انسان را به سمت خداوند و ارزشهای والا و انقلابی هدایت کند و امیدواریم کتاب جایگاه حقیقی خود را در جامعه بیابد»

مطالعه مفید، انسان را از هویت خود آگاه ساخته و راه درست زیستن را به او می‌آموزد. کتاب در تمامی ادوار و در مواقع حساس به بشر یاری رسانده و بدین صورت آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی حرکت نموده است. بدون شک مطالعه و کتاب خوانی با بهره گیری از منابع مفید و کاربردی علاوه بر افزایش سطح آگاهی و بینش خواننده کتاب، موجب افزایش سطح سواد جامعه و زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور است.

اینجانب ضمن گرامیداشت مقام علمی فیلسوف بزرگ جهان اسلام، علامه طباطبایی(ره)، فرا رسیدن سی امین دوره هفته کتاب، کتاب خوانی و کتابدار را تبریک عرض نموده و قدردان مساعی گسترده و خالصانه اهالی کتاب به ویژه کتابداران خدوم استان می‌باشم و از درگاه حضرت حق تعالی توفیق روز افزون فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی را در خدمت به فرهنگ، علم و ادب ایران اسلامی، مسألت می‌نمایم.