یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان:

دین اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه

حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، دین اسلام را پرچمدار کتاب و کتابخوانی توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی‌ اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن تقدیر از ستاد برگزاری نماز جمعه در این شهرستان اظهار داشت جایگاه کتاب و کتاب خوانی برکسی پوشیده نیست و اهمیت کتاب و کتابخوانی و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می نویسد، قسم یاد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی با بیان اینکه در روایات یک ساعت تفکر بهتر و ثواب آن بیشتر از ۷۰ سال عبادت است، گفت: کتاب های آسمانی خصوصاً قرآن انسان ها را به فکر و اندیشه دعوت کرده است. کتاب برای اهل خرد میراثی جاودان و در تمامی ادوار، مبدأ پیشرفت و یکی از ابزارهای سعادت بشر بوده است.

وی افزود: در منابع دینی نیز تاکید فراوانی بر مطالعه شده و سیره علما و بزرگان دین، همواره بر کتاب خوانی و توصیه به مطالعه کتاب بوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان با اشاره به اینکه دین بزرگ اسلام با کلمه «اقرا» شروع شده است تصریح کرد: علم و دانش در دین اسلام دارای ارزش و جایگاه بسزایی است و دین اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است.

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی با بیان اینکه ۲۴ آبان ماه به نام روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است، افزود: فرهنگ کتابخوانی باید مستمر باشد و کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها قرار گیرد.

وی ماموریت اصلی کتابخانه های عمومی را ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۹۳ باب کتابخانه عمومی شامل ۲۰۹ باب کتابخانه نهادی، ۷۹ باب کتابخانه مشارکتی و ۵ باب کتابخانه مستقل در سطح استان به ارائه خدمات کتابخانه ای می پردازند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب به مناسبت بزرگداشت سی‌امین دوره هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان اجرا خواهد شد، گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مراکز فعال فرهنگی، از تک خدمتی بودن و فقط ارائه خدمت امانت خارج شده اند.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از ستاد برگزاری نماز جمعه و همراهی های مسئولین استان اصفهان، مردم را به حضور در کتابخانه های عمومی دعوت کرد.