دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی:

برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در خراسان جنوبی

نشست

محمود حاجی از برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی، نشست خبری سی امین دوره هفته کتاب در خراسان جنوبی، روز شنبه بیست و یکم آبان‌ماه با حضور محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی دیگر از مسئولان و اصحاب رسانه خراسان جنوبی برگزار شد.

حاجی، در این نشست به تشریح فعالیت‌های در نظر گرفته شده در هفته کتاب پرداخت و اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ عنوان فعالیت اعم از استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی، ادامه داد: پیام تبریک هفته کتاب و نگاه ویژه به حوزه کتابخانه سازی باعث دلگرمی جامعه کتابداران استان است.

حاجی افزود: برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی اخذ معافیت مالیاتی برای خیرین کتابخانه ساز استان، مطابق طبق ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم اجرایی شد. صدور احکام قضایی مرتبط با کتاب و کتابخوانی جایگزین حبس در قانون مجازات اسلامی نیز دومین اقدام شاخص است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی همچنین از اجرای طرح سوکوگرام خبر داد و افزود: با اجرای این طرح برای اولین بار در استان خراسان جنوبی، طرح ارسال رایگان منابع و کتاب های روشندلان با محوریت کتابخانه محمدنقی کریم‌پور اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه از کلنگ زنی دومین کتابخانه شهر بشرویه در هفته کتاب امسال خبر داد و گفت: این زمین توسط خیّر و در بافت تاریخی و سنتی شهر واگذار شده است.

حاجی با بیان اینکه عضویت کتابخانه های عمومی در روز سه شنبه ۲۴ آبان در سراسر کشور رایگان است، از عموم هم استانی های عزیز دعوت کرد تا با عضویت در کتابخانه های عمومی استان، از منابع متعدد و ارزشمند موجود در کتابخانه ها بهره مند شوند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با توجه به آغاز پویش اهدای کتاب گفت: حدود ۷۵۰۰ نسخه کتاب در آستانه هفته کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی اهدا شده که نشان دهنده نگاه مثبت دانشگاه به اجتماعی شدن خدمات کتابخانه های عمومی است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و نقش کتاب خوب در کاهش آسیب های اجتماعی، از اختصاص یک میلیارد ریال برای خرید کتاب های تخصصی با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد.