دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱

در دیدار کتابداران کرمانی با نماینده ولی فقیه در استان مطرح شد؛

بخشی از تعلیم و تربیت توسط کتابداران انجام می شود

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

جمعی از مسئولین و کتابداران کرمان به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی کرمان، همزمان با فرارسیدن هفته کتاب جمعی از مسئولین و کتابداران کرمانی به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی با تبریک روز و هفته کتاب به همه اهالی کتاب، کتاب‌خوان‌ها و دوستداران کتاب، اظهار داشت: بعضی از روزها به دلیل اهمیت و تاثیر آن در زندگی ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که یکی از این روزهای تاثیرگذار روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است. این روز به دلیل تاثیر و اهمیت کتاب در زندگی ما روز مهمی است. کتاب عصاره و فشرده فعالیت‌ها و اقدامات علمی دانشمندانی است که می‌توانند به وسیله کتاب، فعالیت خود در حوزه‌های علمی را به نسل‌های بعد از خود منتقل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه از کتاب به عنوان دوست مهربان یاد می‌کنیم، گفت: کتاب فکر و علم نسل‌های قبل و نیز نسل امروز را به ما منتقل می‌کند و در انتقال مفاهیم، تجربیات و دانسته‌ها به یکدیگر بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه کتاب، مرکزی برای صادرات اندیشه‌ها و فکر انسان‌ها و انتقال تجربه‌ها برای بالا بردن فهم بشر است، بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: کتاب دوستی مهربان است که بدون کوچک‌ترین چشم داشتی بزرگ‌ترین خدمات را به بشریت ارائه می‌کند تا فهم و درک بشر بارور شود. 

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه کتاب علم و آگاهی انسان‌ها را افزایش داده و بستر را برای تولید علم و دانش فراهم می‌کند، بیان کرد: کتاب تجربیات بشر را به بهترین وجه ممکن منتقل می‌کند.

وی به جایگاه ارزشمند و تاثیرگذار کتاب در حوزه تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و گفت: بخشی از تعلیم و تربیت توسط کتابداران انجام می شود و از این رو کتابداران هم برای ما عزیز و قابل احترام بوده و هم روز آن ها برای انسان فهیم و آگاه، روزی ارزشمند و قابل تکریم است.

شایان ذکر است، در این نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی استان گزارشی از فعالیت ها و برنامه های ادارات خود در هفته کتاب ارائه کردند.

بخشی از تعلیم و تربیت توسط کتابداران انجام می شود

بخشی از تعلیم و تربیت توسط کتابداران انجام می شود

بخشی از تعلیم و تربیت توسط کتابداران انجام می شود

بخشی از تعلیم و تربیت توسط کتابداران انجام می شود

بخشی از تعلیم و تربیت توسط کتابداران انجام می شود