دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

پیام استاندار همدان به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار؛

ترویج مطالعه در جامعه یکی از مهم ترین راه‌های توسعه فرهنگی است

علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان، طی پیامی ۲۴ آبان ماه، روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت و ترویج مطالعه در جامعه و در میان جوانان و نوجوانان را یکی از مهم ترین راه‌های توسعه فرهنگی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد با صدور پیامی فرارسیدن سی‌امین دوره از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  را تبریک گفت و هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را فرصتی مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه دانست. متن پیام وی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فرارسیدن سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، فرصتی مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه است و اهمیت دادن به این موضوع خصوصاً در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهم ترین راه‌های توسعه فرهنگی است.

یقیناً توجه به کتاب و پرداختن به آن، یکی از جدی‌ترین توصیه‌های ائمه معصومین(ع) بوده و یکی از سنت‌های چهارده خورشید تابناک امامت و ولایت به حساب می‌آید؛ لذا بر ما است که این راه خطیر را بپیماییم، تا به سر منزل مقصود، یعنی قرب الهی و رستگاری در دو دنیا، دست یابیم.

همانطور که می‌دانیم، رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، از بزرگ ترین کتاب‌خوان‌ها و کتاب‌شناسان عصر حاضر هستند و همواره بر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه تاکید دارند. دولت مردمی و انقلابی سیزدهم حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی نیز، اهمیتی والا، برای این حوزه قائل بوده و تمام تلاش خود را در راستای ترویج و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی به کار بسته و در تداوم آن، دولتمردان، در راستای اعتلای فرهنگ جامعه به میدان آمده و خود را خادمان انقلابی مردم شریف می‌دانند.

اینجانب، ضمن تبریک هفته کتاب و تقدیر از فعالان این عرصه به‌خصوص کتابداران و کتاب‌خوانان، مربیان، معلمان، اساتید و مجموعه‌های فعال در حوزه کتابخانه‌ها، فروش، انتشار و عموم مردم محترم دارالمومنین و دارالمجاهدین استان، امیدوارم همواره در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و اجرای منویات حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در انجام رسالت خود موفق و پیروز باشند.  

علیرضا قاسمی فرزاد

استاندار همدان