دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۲

استاندار بوشهر در پیامی به مناسبت هفته کتاب عنوان کرد؛

نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه از مهم‌ترین مسیرهای توسعه فرهنگی است

3216548.JPG

احمد محمدی‌زاده در پیامی به مناسبت هفته کتاب نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه را یکی از مهم‌ترین مسیرهای توسعه فرهنگی عنوان کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، احمد محمدی زاده، استاندار بوشهر با صدور پیامی ضمن گرامیداشت هفته کتاب،  بر لزوم تسهیل شرایط برای گسترش فرهنگ مطالعه تاکید کرد.

متن پیام به شرح زیر است:


‌باسمه تعالی

سطح سواد جامعه، بستگی به مطالعه و کتابخوانی دارد و به هر میزان که فرهنگ کتابخوانی گسترش پیدا کند، جامعه‌ای باسوادتر خواهیم داشت و باید به گونه‌ای عمل کنیم که کتاب وارد سبد زندگی مردم شود.

تالیف آثار فاخر و با کیفیت، نیاز امروز جامعه است و از نویسندگان و پژوهشگران استان انتظار می‌رود با خلق آثار مکتوبِ اثرگذار، زمینه را برای جذب جوانان و نوجوانان به کتاب فراهم کنند.

از مهم‌ترین مسیرهای توسعه فرهنگی، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و نوجوان است و هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی مناسب برای این مهم است.

تجهیز و افزایش امکانات کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی در راستای تسهیل کتابخوانی از وظایف مسئولان این حوزه است و هیچ گونه کم‌کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

اینجانب با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی به مردم استان به‌ویژه فعالان حوزه کتاب، امیدوارم با اقدامات فرهنگی و همچنین با توسعه زیرساخت‌های حوزه مطالعه و کتابخوانی، شاهد افزایش سرانه مطالعه در بین خانواده‌ها در استان بوشهر باشیم.