چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد عنوان شد؛

خیرین باعث گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و تقویت منابع کتابخانه‌ای می‌شوند

image-20221116085352-1.jpeg

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد انجمن به ریاست فرماندار شهرستان و حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد انجمن به ریاست رضا نصیری، فرماندار شهرستان و حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در ابتدا  رضا نصیری، فرماندار شهرستان گناباد ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تقدیر از زحمات کتابداران و کارکنان مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان، گفت: با وجود دیگر رسانه های جمعی جایگاه و اهمیت  کتاب حفظ شده و در اهمیت کتاب همین بس که معجزه پیامبر اسلام نیز کتاب (قرآن کریم) است.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه کتاب تاکید کرد: بدون شک حضور خیرینی از بطن جامعه می تواند اتفاقی پر برکت برای دعوت از دیگر عموم مردم برای ورود به این عرصه باشد و باعث گسترش فضاهای کتابخانه ای و تقویت و غنی سازی منابع کتابخانه ای شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسن صادقی نسب، امام جمعه شهرستان گناباد نیز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های کتابخانه امام رضا(ع) آستان قدس و کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد، گفت: در شرایطی که فضای مجازی بر محیط خانواده ها حاکم شده است مسئولیت کتابخانه ها و کتابداران در راستای دعوت مردم به سوی کتاب و کتابخوانی خطیرتر می شود. کتابداران باید با جدیت و تلاش فراوان بستر را برای حضور عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان را در کتابخانه ها فراهم سازند.

در پایان احمد مظلوم، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد ضمن قرائت مصوبات جلسه، به ارائه گزارشی از برنامه های شاخص کتابخانه های عمومی شهرستان از ابتدای سال جاری و گزارشی از  اجرای تفاهم نامه با اداره بهزیستی شهرستان پرداخت.

خیرین باعث گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و تقویت منابع کتابخانه‌ای می‌شوند