شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی باجگیران تاکید شد؛

رابطه موثر کتابدار با اعضا برای جذب حداکثری مردم به سوی کتابخانه‌ها مهم است

image-20221119084443-1.jpeg

بخشدار باجگیران در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهر، بر اصل رابطه موثر و مفید کتابدار با ارباب رجوع برای جذب حداکثری مردم به سوی کتابخانه ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی باجگیرانِ شهرستان قوچان با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

در ابتدا رضا سلطانیان، بخشدار باجگیرانِ شهرستان قوچان ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: امروز برای پیشرفت و حرکت سریعتر در مسیر ترویج کتاب و کتابخوانی باید از ظرفیت تمامی دستگاه های اجرایی و فرهنگی در کنار فعالیت های موثر کتابخانه های عمومی استفاده کرد.

وی با تاکید بر استفاده از روش های خلاقانه در اجرای برنامه های فرهنگی کتاب محور، افزود: مردم و به ویژه کودکان و نوجوانان امروز دیگر با اجرای برنامه ها و فعالیت های همیشگی جذب نمی شوند. امروز باید تلاشمان بر این باشد تا با استفاده از راه کارهای مناسب و خلاقانه در برگزاری برنامه ها به منظور ایجاد شادابی شاهد پویایی هر چه بیشتر کتابخانه ها باشیم.

سلطانیان همچنین بر اصل رابطه موثر و مفید کتابدار با ارباب رجوع برای جذب حداکثری مردم به سوی کتابخانه ها تاکید کرد.

در ادامه مریم حیدرپور، مسئول کتابخانه عمومی امامت باجگیران شهرستان قوچان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت و برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در طول یکسال گذشته کتابخانه پرداخت.

رابطه موثر کتابدار با اعضا برای جذب حداکثری مردم به سوی کتابخانه‌ها مهم است