چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲

در عصر شعر «جان فدا» در آذربایجان‌غربی عنوان شد؛

با زبان هنر می‌توان نسل سلیمانی را پرورش داد

جان فدا آذربایجان غربی

مسئول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی در عصر شعر «جان فدا» در این استان، با اشاره به ظرفیت‌های شعر به عنوان یکی از اعجازبرانگیزترین زبان‌های هنری، بر پرورش نسل سلیمانی با اتکا به این هنر تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، به مناسبت روز مقاومت و سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها و با همکاری مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری و سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌غربی، عصر شعر «جان فدا» با موضوع سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ احد هوشمند، رئیس حوزه هنری؛ قاسم زاده‌علی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان؛ مصطفی قلیزاده علیار، دبیر محفل ادبی هاتف؛ سایر مسئولین و شاعران آیینی در سالن اجتماعات حوزه هنری برگزار شد.

 با زبان هنر می‌توان نسل سلیمانی را پرورش داد

قاسم زاده‌علی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان در ابتدای این محفل، ضمن خیر مقدم به حاضرین و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و درود به روح پرفتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سردار سلیمانی بزرگ مردی بود که یاد و خاطره حماسه‌سازی هایش در دل و جان مردم ایران و تمامی انسان‌های آزادی‌خواه جهان زنده و جاویدان است.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی فردی مکتبی و انقلابی بود و در سایه مکتب و تعالیم اسلامی خود را چنان ساخت که اسطوره و الگوی جهانی شد؛ ایشان تربیت یافته مکتب معصومین(ع) بود.

وی با تأکید بر لزوم پرورش نسل سلیمانی گفت: پرورش نسل سلیمانی در قالب تعالیم والای اسلامی امکان‌پذیر است و برکت حیات و ممات این شهید بزرگوار این بود که به ما نشان داد هنوز فطرت‌های بیدار در وجود انسان‌ها وجود دارد؛ از طریق بیان مصداقی رفتار و خصوصیات ایشان  با زبان هنر  باید نسل سلیمانی  را پرورش داد و شعر یکی از اعجاز برانگیرترین زبان های هنری است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید سلیمانی اظهار داشت: اخلاص، صداقت، عمل گرایی، ولایت‌مداری، مردم دوستی، تواضع و فروتنی و ... از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

 با زبان هنر می‌توان نسل سلیمانی را پرورش داد

در ادامه، ویدا افضلی، میلاد حافظ، حمید اکبری، علی حبیبی، حیدرعلی آران، اتابک تیموری، زهرا کریم زادگان و .... سروده‌هایشان در وصف سردار دل‌ها را برای حاضرین خواندند. در حاشیه این محفل، کتاب «آن مرد بی تکرار» رونمایی و معرفی شد.

 با زبان هنر می‌توان نسل سلیمانی را پرورش داد

مصطفی قلیزاده علیار، دبیر محفل ادبی هاتف ضمن معرفی کتاب اظهار داشت: کتاب «آن مرد بی تکرار» مجموعه اشعار شاعران شمال غرب کشور شامل آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان با محوریت شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: این کتاب به دو زبان فارسی و ترکی به اهتمام مختار صدرمحمدی و با ویراستاری جلال محمدی توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی چاپ شده است.

وی تصریح کرد: در این کتاب اشعار هشت شاعر آذربایجان‌غربی شامل سعید سلیمان‌پور، وحید طلعت، مصطفی قلیزده علیار، ویدا افضلی، فتح الله یگانه، تبسم رضازاده شدتی، محمدرضا قربانی و سید تیمور جامعی  و همچنین صادق بشیر لی از شاعران ترک زبان کشور عراق  آمده است.

تجلیل از تعدادی از شاعران آیینی بخش پایانی این محفل بود.

 با زبان هنر می‌توان نسل سلیمانی را پرورش داد

 با زبان هنر می‌توان نسل سلیمانی را پرورش داد