شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در دیدار با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد کرج عنوان کرد؛

کتابخانه‌های عمومی نقش پررنگی در اجتماع‌سازی کسب و کارهای کوچک دارند

دیدار دانشگاه آزاد همایش کسب و کار البرز

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در دیدار با معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد کرج، کتابخانه های عمومی را مراکزی موثر برای شکل‌گیری کسب و کارهای کوچک و اجتماع‌سازی ایده‌های کارآفرینان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز، علی معدنی پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در دیدار با رضا عزتی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به تبیین عملکرد کتابخانه های عمومی این استان در ایجاد فضای رونق بخشی به کسب و کارهای کوچک و دانش بنیان پرداخت و گفت: کتابخانه های عمومی رویکرد جدیدی را در جامعه در سالهای گذشته ایفا کرده اند که حمایت از کسب و کارهای محلی و کوچک نیز یکی از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه کسب و کارهای کوچک نیاز به حمایت همه جانبه دارند، تصریح کرد: با توجه به گستره شبکه کتابخانه های عمومی در استان البرز، فضاهای کتابخانه های عمومی فرصت مغتنمی برای کسب و کارهای کوچک و اجتماع سازی ایده های کارآفرینان است.

معدنی پوربا تاکید بر لزوم اقدامات پژوهشی در مسیر اهداف کتابخانه های عمومی برای رونق بخشی به کسب و کارهای کوچک، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی نگاه پژوهش محور و همکاری دو سویه میان دانشگاه و کتابخانه می تواند مسیر را برای اهداف نهاد کتابخانه های عمومی در کشور هموارسازد.  

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین منظور دومین همایش بین‌المللی پژوهش محور در مهر ماه سال جاری در مشهد با ارائه مقالات مختلف از سوی پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان برگزار خواهد شد که انشاءالله نتیجه آن رونق کسب و کارهای کوچک و اقتصاد کشور خواهد بود.

رضا عزتی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج نیز در این دیدار، با تقدیر از اقدامات پژوهش‌محور نهاد کتابخانه های عمومی کشور، بیان داشت: حضور اساتید و دانشجویان در این همایش بی‌شک قدمی در حمایت از تولید داخلی و روننق بخشی به کسب و کارهای کوچک خواهد بود.

کتابخانه‌های عمومی نقش پر رنگی در اجتماع‌سازی کسب و کارهای کوچک دارند