چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

نماینده خوزستان در مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید:

جشنواره نهال امید فرصت نابی برای پرورش کتابداران خلاق است

احمد حیدری قصه گوی استان خوزستان

احمد حیدری مجد، نماینده خوزستان در مرحله نهایی دوسالانه قصه گویی نهال امید، این جشنواره را فرصت نابی برای پرورش کتابداران با اعتماد به نفس، خلاق، دلسوز، پویا و در نهایت قصه گو دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، احمد حیدری مجد، نماینده استان خوزستان در دومین دوسالانه ملی قصه گویی نهال امید این جشنواره را فرصت نابی برای پرورش کتابداران با اعتماد به نفس، خلاق، دلسوز، پویا و در نهایت قصه گو دانست و گفت: در این جشنواره طی گفتگو با کتابداران و داوران، نکات بسیار آموزنده ای منتقل شد و بی گمان یکی از امتیازات حضور در جشنواره ها همین تکثیر یا دریافت دانش و تجربه است.

وی افزود: در دوره استانی، جشنواره در فضایی مناسب و مطبوع برگزار شد که نشان از حسن سلیقه برگزار کنندگان جشنواره بود و در دروه منطقه ای شرایط برگزاری، زمانبندی، اجرا، میزبانی و تمام مولفه های مدنظر، به نحو شایسته رعایت شده بود.

حیدری مجد در ادامه گفت: بدون شک حضور در هر جشنواره ای فرصتی برای دریافت تجربه های تازه است، جشنواره اخیر هم به یمن برگزاری شایسته توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان و مشارکت قصه گوهای برتر خوزستان و استان های همجوار، سرشار از نکات مهم برای تقویت مهارت قصه گویی بود.

وی افزود: باتوجه به سرعت سرسام آور رشد تکنولوژی و تاثیر آن بر زندگی شخصی و اجتماعی افراد و با درنظر گرفتن این اصل که کتابخانه باید یک پایگاه اجتماعی پویا و جذاب برای اشخاص باشد، برگزاری این جشنواره و جشنواره‌های دیگر با موضوعات علمی، فرهنگی، تکنولوژی، هنری و ... که نیاز، سلیقه و علاقه مخاطب را پوشش بدهد، تاثیر بسیار شگرفی در جذب مخاطب برای تعامل و تردد به کتابخانه خواهد داشت. یک کتابدارِ به روز، خوش ذوق و با کیفیت نقش انکار ناشدنی در پویایی و خدمات دهی مفیدتر این پایگاه اجتماعیِ کماکان محبوب، (کتابخانه)خواهد داشت.

این قصه گوی خوزستانی اظهار داشت: تشخیص تفاوت ها مسلتزم شناخت و حضور متعدد در جشنواره است. بنده تجربه و سابقه زیادی ندارم اما تجربه های خوب و گران سنگی در این مسیر کسب کردم که به اجرای بهترم در قصه گویی های آتی کمک شایانی خواهد کرد.

حیدری مجد گفت: من شاهد تلاش های بی وقفه برگزار کنندگان جشنواره در مرحله منطقه ای در اهواز بودم و خوشحال بودم که این افراد به صورت واقعی و نه شعاری یا صرفا رفع تکلیف در حال خدمت بودند؛ شاید بخشی از این عشق همان عشق به دنیای قصه و قصه گویی و کودکی و نهال امیدی که اسمش زندگی است باشد.

وی با بیان اینکه بی شک برگزاری جشنواره قصه گویی نهال امید بسیار مفید و موثر خواهد بود و حرکت بسیار زیبا و به جایی است، گفت: کاش در این مسیر شیوه رقابت کتابداران با کتابداران برای رشد مهارت قصه گویی و تعامل کتابداران استان ها با هم درونی تر می شد و اساس برگزاری جشنواره رقابت درون نهادی می بود و از داوری و تجربه مربیگری کارگاهی سایر افراد غیر نهادی به شیوه غیر رقابتی استفاده می شد.

حیدری مجد یادآور شد: اگر در پایان برگزاری جشنواره های منطقه ای کارگاه قصه گویی مختصری برای قصه گوها برگزار می شد و نکات مثبت و منفی قصه گوها خصوصا کتابداران، به آنها تذکر داده می شد، خالی از لطف نبود.