چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹

منتخب استان فارس در مرحله کشوری دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی بسیار آموزنده و کارگشا است

روز اول از مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید»

حمیده افتخار، منتخب بخش آزاد استان فارس در مرحله کشوری دومین جشنواره قصه‌گویی نهاد، برگزاری جشنواره نهال امید توسط کتابخانه های عمومی را تاثیرگذار و سازنده دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، حمیده افتخار، منتخب مرحله کشوری دومین جشنواره قصه‌گویی نهال امید از استان فارس با اشاره به روند رو به رشد جشنواره عنوان کرد: جشنواره قصه‌گویی نهال امید برای رشد و پیشرفت قصه‌گویی کشور بسیار سازنده و تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: روند برگزاری جشنواره در همه مراحل عالی بود چه در مرحله استانی و به ویژه در مرحله منطقه ای دست اندرکاران با تلاش فوق العاده سعی در برگزاری هرچه بهتر جشنواره داشتند. حضور داوران و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی بعد از هر مرحله بسیار کارگشا و سازنده بود.

افتخار تصریح کرد: بعد از اتمام مراحل استانی و منطقه ای کارگاه های آموزشی باعث می شد بیشتر با اصول و فنون قصه گویی آشنا شویم. همچنین از اجرای سایر قصه گوها و تجربیات هم استفاده می کردیم. از اجراها فیلم می گرفتم و از آن برای قصه گویی بهتر خود استفاده می کردم.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی بسیار آموزنده و کارگشا است

وی که در کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «شهروند» شهر فسا قصه گویی می کند، عنوان کرد: بعد از شرکت در جشنواره، مهارت قصه گویی من به شدت متحول شد و کیفیت آن بالاتر رفته است. اشتباهاتی که قبلا انجام می دادم را تکرار نمی کنم. در گذشته هنگام قصه گویی توانایی کنترل مخاطبین را نداشتم اما بعد از کسب تجربه شرکت در جشنواره متوجه شدم، مخاطب باید با قصه و قصه گو همراه باشد. حرکات قصه گویی و زبان بدن را آموختم و در اجراهای خود از آن استفاده می کنم.

افتخار که در شهر خود کارگاه خیاطی دارد، برگزیده شدن به عنوان قصه گوی برتر در مرحله استانی و منطقه ای را از جمله خاطرات خوب خود از این جشنواره دانست و گفت: در مرحله منطقه ای وقتی به شهر کرمان وارد شدم به محل اقامت رفتم، همزمان با ورود، بارش باران رحمت الهی نیز آغاز شد که این هم از خاطرات خوبی است که همیشه از آن یاد می کنم.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی بسیار آموزنده و کارگشا است

برگزاری کارگاه‌های آموزشی قصه‌گویی بسیار آموزنده و کارگشا است