پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴

برگزیده مرحله منطقه دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید از استان خراسان رضوی:

قصه‌گویی باعث شکوفایی استعداد و رونق کتابخانه‌ها می‌شود

سید احمد مصطفوی از خراسان رضوی - روز دوم از مرحله نهایی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید

برگزیده استانی قصه گویی نهال امید از خراسان رضوی، قصه‌گویی را عاملی موثر در شکوفایی استعدادها و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به سمت کتابخانه‌ها دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، سیداحمد مصطفوی، برگزیده استانی قصه گویی نهال امید در سال ۱۴۰۱ در خصوص برگزاری دوره‌های قصه‌گویی در قالب جشنواره، گفت: این جشنواره اولین تجربه حضور من به عنوان قصه‌گو بود؛ اما همین تجربه کافی است تا قاطعانه بگویم اگر این جشنواره در سال های آتی نیز برگزار شود بدون شک تاثیر فراوانی در کشف استعدادهای درون و برون سازمانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خواهد داشت. به عبارت دیگر می‌توان از آن به عنوان فعالیتی موثر و مفید در کتابخانه‌ها نام برد.

وی با اشاره به حضور خود در جشنواره‌های مختلف استانی، منطقه‌ای و کشوری، اظهار کرد: حضور در جشنواره، مهرواره، سوگواره و...  چه بصورت خواسته یا ناخواسته یکی از عوامل موثر در کسب تجربه، آگاهی و یادگیری است. کما اینکه بنده در جشنواره قصه‌گویی نهال امید نیز دوباره آموختم و تجربه کردم.

مصطفوی توانمندشدن کتابداران را یکی از آثار برگزاری این جشنواره دانست و افزود: با توجه به اینکه کتابداران به عنوان سکانداران اصلی کتابخانه‌ها در ارتباط مستقیم با اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان هستند، این قبیل جشنواره‌ها می‌توانند باعث جذب بیشتر مخاطبین و ترغیب آنان به سوی کتاب و کتابخوانی شود.

برگزیده استانی قصه گویی نهال امید تاکید کرد: برگزاری هر دوره از جشنواره قطعا پیشرفت ها و تجربیات بیشتری برای شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان در پی خواهد داشت.

وی در پایان از حسن رفتار و اخلاق نیکو برگزارکنندگان جشنواره قصه گویی نهال امید در استان خراسان رضوی تشکر و از این حضور به عنوان خاطره‌ای خوش در ذهن یاد کرد.