چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

قصه گوی برگزیده مرحله منطقه ای استان خراسان جنوبی:

جشنواره قصه‌گویی مانند سفری است که کتابدار را پخته تر و دایره ارتباطی او را گسترده تر می کند

ملیحه حقیقی از استان خراسان جنوبی

ملیحه حقیقی، برگزیده مرحله منطقه ای جشنواره قصه گویی نهال امید از استان خراسان جنوبی گفت: جشنواره قصه‌گویی همچون سفری است که کتابدار را پخته‌تر، دایره ارتباطی او را گسترده تر و تاثیر فوق‌العاده‌ای بر کیفیت خدمات دهی‌ او دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های استان خراسان جنوبی، ملیحه حقیقی، برگزیده مرحله منطقه ای جشنواره قصه گویی نهال امید از استان خراسان جنوبی در خصوص تجربه حضور در دومین جشنواره نهال امید گفت: دومین دوسالانه قصه‌گویی نهال امید، در بخش های استانی، منطقه‌ای و کشوری از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود. قطعا شرکت در دوره قصه‌گویی، کوله‌باری از تجریبات ارزشمند، را برای کتابداران به همراه دارد. در این دوره هم با دیدن و شنیدن قصه‌های متنوع و اجراهای مختلف، ضمن لمس آنچه که قبلا به صورت تئوری فراگرفته بودم، نکات ارزشمندی در زمینه مهارت قصه‌گویی و حتی مهارت‌های ارتباطی، کلامی و اجرا برای گروه‌های مختلف سنی آموختم و آشنایی بیشتر با قصه‌های مناطق مختلف نیز از دیگر دستاوردهای حضور در این دوره بود.

وی ضمن اشاره به اینکه جشنواره قصه‌گویی همچون سفری است که کتابدار را پخته‌تر، دایره ارتباطی او را گسترده تر و تاثیر فوق‌العاده‌ای بر خدمات دهی‌ او دارد، گفت: برگزاری جشنواره به نظر من یکی از بهترین روش‌های آموزش است که در ابعاد مختلف کسب تجربه و یادگیری را به همراه دارد و از طرفی به نوعی تزریق انرژی به سبب حضور در جمع هنرمندان و تماشای آثار هنرمندانه کتابداران و مربیان است. همه این ها کیفیت خدمات دهی کتابدار را ارتقا داده و خواهد داد.

حقیقی گفت: من تجربه حضور در دوره گذشته را دارم و باید بگویم که این دوره سطح بالاتری دارد؛ می دانم خیلی از همکاران بزرگوار هم این حس را داشته اند. آنچه برای من خیلی محسوس بود کیفیت بسیار بالاتر ارائه‌ها بود که نشان از رشد مهارت قصه‌گویی کتابداران دارد؛ در دوره گذشته بخش استانی تنها در قالب ارسال فایل برگزار می شد اما در این دوره بخش استانی هم به صورت حضوری برگزار شد که به نظر من روش بهتری است. همچنین در این دوره سهمیه برگزیدگان در دو گروه کتابداران و غیرکتابداران از ابتدا مشخص بود و این از دیگر نکات مثبت این دوره بوده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره باعث شد من به طور جدی‌تر و حرفه ای‌تری وارد دنیای رنگارنگ و جذاب قصه‌گویی شوم و گروه بیشتری از کودکان و نوجوانان را از این طریق دعوت به کتابخوانی کنم.