دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۴

گوینده رادیویی صدای مرکز سمنان مطرح کرد؛

با برگزاری دوره‌های مختلف فن بیان و شناسایی استعدادها، آینده خوبی برای کودکان سمنان رقم خواهیم زد

image-20230913133354-4.jpeg

مریم صفاهانی، گوینده رادیویی صدای مرکز سمنان و مربی مهارت‌های کلامی و هنر سخنوری در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) سمنان گفت: با برگزاری دوره‌های مختلف فن بیان و شناسایی استعدادها، آینده خوبی برای کودکان سمنان رقم خواهیم زد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، در راستای تغییر رویکرد نسبت به فعالیت کتابخانه‌های عمومی در دنیا، حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و خانگی به‌عنوان یکی از کارکردهای نوین در کتابخانه‌های عمومی مطرح شده است؛ چراکه با توجه به گستره و ظرفیت‌های بی‌بدیل کتابخانه‌های عمومی، هیچ مرکزی به‌اندازه این کتابخانه نمی‌تواند با شناخت مناسب از وضعیت محیط و منطقه خود به ارائه خدمات مؤثر در این حوزه اقدام کند. نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این راستا پیش‌ازاین اقدام به برگزاری وبینارهایی در این زمینه کرده است و به‌تازگی نیز همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک فراخوان داده است.

مریم صفاهانی عضو کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) سمنان و مربی مهارت‌های کلامی و هنر سخنوری، یکی از کارآفرینانی است که در راستای این رویکرد جدید، اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی چون «فن بیان»، «رفع خجالت» و «کاهش اضطراب» کرده است. کارگاه‌هایی که با توجه به شرایط جامعه با استقبال خوبی مواجه شده است.

صفاهانی با اشاره به مزیت‌های برگزاری این نوع کلاس‌ها گفت: اکثر مردم جهان علاقه دارند بتوانند به‌خوبی صحبت کنند تا همه به صحبت‌هایشان گوش دهند. در واقع فن بیان و سخنوری یکی از مهارت‌های یک فرد موفق است. برای اینکه یک کودک بتواند در جمع به بهترین شکل ممکن صحبت کند، باید مهارت‌های کلامی خود را پرورش دهد و بر ترس‌هایش نیز غلبه کند. کلاس‌های گویندگی و فن بیان یا دوره آموزش سخنوری که در کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) سمنان برگزار می‌شود، اعضای این کتابخانه را با سه شاخصه مهم کنترل تنفس، تکنیک‌های سخنوری و ابزارهای سخنوری آشنا می‌کند. دوره‌های سخنوری و فن بیان به اعضا کمک می‌کند به یک سخنران خوب و تأثیرگذار تبدیل شوند.

مریم صفاهانی در خصوص اینکه هنرآموزان کارگاه فن بیان چه میزان می‌توانند در آینده مفید واقع شوند و کسب درآمد کنند، گفت: به نظر من این نوع کلاس‌ها می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید باشد؛ چراکه عقیده دارم هر مراسم و هر جشنی همیشه یک مجری دارد، که با توجه به نوع برنامه می‌توان از این کارآموزان برای آن مراسم بهره برد و همین موضوع می‌تواند یک کسب درآمد برای این عزیزان محسوب شود.

این مربی در ادامه با اشاره به اینکه حتی اگر مهارت خوب صحبت کردن را دارید با شرکت در دوره‌ی گویندگی و فن بیان می‌توانید به‌عنوان یک سخنران حرفه‌ای با تمام تکنیک‌های لازم آشنا شوید، گفت: تلاشمان براین است که این دوره را در شاخه‌های مختلف ادامه دهیم و با برگزاری کلاس‌هایی مانند «فن بیان»، «رفع خجالت» و «کاهش اضطراب» و... بتوانیم استعدادهای سمنان را شناسایی و با کمک کتابخانه اتفاقات خوبی را برای شهر سمنان رقم بزنیم.

وی در پایان ضمن تشکر از مسئولین کتابخانه عمومی امام خمینی(ره) شهر سمنان بیان داشت: فکر می‌کنم ارتباط من با کتاب و کتابخانه و تلاش مسئولین کتابخانه باعث شد تا این حرفه بیشتر به مردم معرفی شود. به نظرم کتابخانه بهترین جایی بود که می‌توانستم هنر و حرفه خود را به علاقه‌مندان این حوزه معرفی کنم.