شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجدیدمیثاق با آرمان‌های امام(ره) عنوان کرد؛

جایگاه عظیم حوزۀ کتاب در مسیر حرکتِ فرهنگیِ نظام جمهوری اسلامی/ امام ما را از جهالت طاغوت به تنعم و تفکر اصیل اسلامی رهنمون کرد

تجدید بیعت مسئولان فرهنگی، دست اندرکاران هفته کتاب، کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه های عمومی کشور با آرمان های امام راحل - آبان 1402

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجدید میثاق با آرمان های امام(ره)، گفت: امام راحل عظیم الشأن ما به گردن همه جوامع به ویژه ما در ایران اسلامی، حق حیات دارد؛ ما را از جهالت طاغوت و سیاهی مدرنیته القائی غربی به نورانیت و فضایی پر از نعمت و تفکر اصیل اسلامی رهنمون کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، همزمان با آغاز هفته کتاب، آیین تجدید میثاق کتابداران با آرمان های امام خمینی(ره) روز شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد و جمعی از مسئولین، کتابداران و فعالان حوزه نشر برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم طی سخنانی گفت: خدا را شاکریم که برای دومین سال پیاپی این توفیق نصیب شد که هفته کتاب را در حرم بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران آغاز کنیم. نفس حضور در حرم امام برای همه ما یادآورنده مسیری است که امام عظیم الشأنمان برایمان به یادگار گذاشتند. ما خوشحالیم که امروز پرچم این نهضت الهی در اختیار امام عظیم الشأن، رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی قرار گرفته است. بحمدلله در همه حوزه ها، منویات و آرمان های امام راحل عزیزمان پیش رفته است. بعد از گذشت قریب به ۳۵ سال از ارتحال این امام عزیز، پرچم نهضت ایشان برافراشته تر از هر زمان دیگری در عالم خود را به اهتزاز در آورده است.  امام راحل عظیم الشأن ما به گردن همه جوامع به ویژه ما در ایران اسلامی، حق حیات دارد؛ ما را از جهالت طاغوت و سیاهی مدرنیته القائی غربی به نورانیت و تنعم و تفکر اصیل اسلامی رهنمون کرد. حضور ما در اینجا به معنای اعلام بیعت دوباره با امام عزیز است. از جناب آقای رمضانی، همکارانم در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و همه کتابداران عزیز در همه نقاط کشور تقدیر و تشکر می کنم؛ هفته کتاب متعلق به قشر مهم فرهنگی و ادبی کشور است؛ قشر فرهیخته ای که مسئولیت مهم آگاهی جامعه را بر عهده دارد؛ خدا را شاکریم که امروز در حوزه نشر کتاب نخبگان و فرزانگانی مشغول فعالیت هستند که با عمق جان به اندیشه های امام عزیز و رهبر فرزانه انقلاب ایمان و باور دارند و بحمدالله در حوزه نشر و کتاب هر روز وضعیت پیش رونده مناسب تری نسبت به گذشته داریم.

وی تصریح کرد: در آغاز دولت مردمی، وعده کردیم که در حوزه نشر گام های مهمی بر خواهیم داشت. خدا را شاهد می گیریم که در این مسیر همه توان خود را با یاری خودش و تمام اصحاب نشر کتاب گذاشتیم و بحمدلله امروز در جایگاه بسیار خوبی هستیم. در حوزه کاغذ تحریر، در آستانه برگزاری جشن خودکفایی هستیم. در سایر بخش ها هم تلاش ما بر رفع مشکلات معطوف بوده است. چند روز گذشته همکاران من در معاونت فرهنگی، نمایشگاه کتاب تبریز را افتتاح کردند. استقبال بسیار خوب مردم، تلاش ما را در حوزه کتاب دو چندان می کند. ان شاءالله همکارانم تلاش کنند تا در استان های بیشتری بتوانیم نمایشگاه کتاب برپا کنیم و طی این هفته بتوانیم کنش های خوبی را به یادگار بگذاریم. ما برای حوزه کتاب جایگاه عظیمی در حرکت فرهنگ نظام قائل هستیم و بحمدلله با وجود عناصر مومن، متدین، انقلابی و خلاق در همه بخش ها، این مسیر با قوت تداوم خواهد داشت.

برای حوزه کتاب جایگاه عظیمی در حرکت فرهنگ نظام قائل هستیم/ امام ما را از جهالت طاغوت به تنعم و تفکر اصیل اسلامی رهنمون کرد

اسماعیلی بیان کرد: جا دارد در آغازین روزهای هفته کتاب و در کنار ملجأ نورانی این امام عزیز از ایثار مردان و زنان و کودکان و جوانان غزه یادی کنیم. حماسه ای که فرزندان معنوی امام در بازه مهرماه سال جاری آفریدند، حماسه بزرگی بود. حماسه بزرگ شکستن هیمنه صهیونیست های غاصب و وحشی؛ طی ۱۰۰ سال قبل که موضوع اشغال این سرزمین مقدس در دستور کار قدرت های استعماری و بریتانیا قرار گرفت تا امروز صهیونیست ها در داخل فلسطین چنین سیلی سهمگینی را تحمل نکرده بودند. شما می بینید بیش از یک ماه است از زمین و آسمان آنجا را به خاک و خون می کشند، چراکه وحشت کرده اند. رژیم صهیونیستی در مسیر مرگ حتمی قرار گرفته است و ان شاءالله به زودی شاهد اضمحلال کامل این رژیم نژاد پرست خواهیم بود و این شرمندگی برای بانیان این رژیم و کسانی که سکوت کرده اند، باقی می ماند.

وی افزود: امروز مسئله فلسطین و اهتمام به آن نشانگر شرافت و انسانیت است. کسانی که در کنار مردم فلسطین نیستند، در امتحان شرافت رد می شوند و خوشا به حال ملت ایران که پیرو امامی بودند که سال های قبل از پیروزی نهضت، پرچم هدایت فلسطین را بلند کرد. امام عزیز ما فرمودند «جنگ ما آزادی فلسطین بود» و بحمدلله امروز نشانه های قطعی این پیام بشارت امام را درک می کنیم. به نور بلند امام عزیز و یادگاران عزیز ایشان، شهدای اصحاب فرهنگ و هنر درود و سلام می فرستیم. به همه عزیزانی که در گوشه و کنار کشورمان مجاهدانه در حوزه ترویج گفتمان فرهنگی نظام اسلامی خدمت می کنند، درود و سلام می فرستیم و برای همه شما آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

برای حوزه کتاب جایگاه عظیمی در حرکت فرهنگ نظام قائل هستیم/ امام ما را از جهالت طاغوت به تنعم و تفکر اصیل اسلامی رهنمون کرد