یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷

پیام مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی به مناسبت هفته کتاب؛

کتاب همواره به عنوان عنصری تاریخ ساز و تمدن ساز عمل کرده است

مدیرکل

محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی طی پیامی فرارسیدن هفته کتاب را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، محمود حاجی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی طی پیامی فرارسیدن هفته کتاب را گرامی داشت. متن کامل این پیام در ادامه آمده است:

به نام خداوند علم و قلم

مردم عزیز ولایی اهالی علم و ادب و فرهنگ خراسان جنوبی، هفته پایانی آبان ماه همه ساله یادآور مجاهد بزرگ عرصه قلم و تهذیب عالم مفسر سید محمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان است. از همین رو در تقویم جمهوری اسلامی ایران بیست و چهارم آبان ماه به نام روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است تا تجلیلی باشد از کتابداران به عنوان امانتداران اندیشه و کتابخانه‌ها به عنوان میراث داران قلم و خردورزی.

کتاب در جهان پرشتاب و نوشونده امروز ما به رغم همه ابزارهای نوین اطلاع رسانی همچنان جایگاهی مرجع، مهم و ماندگار داشته و توانسته از فراز و فرودهای تاریخ سربلند بیرون آید. کتاب همواره به عنوان عنصری تاریخ ساز و تمدن ساز عمل کرده و کتابداران میراث داران این فرهنگ و پاسبانان اندیشه بوده اند؛ از این رو رسالتی عمومی، جهانی و مهم بر دوش دارند.

ما کتابداران خراسان جنوبی ضمن تبریک و تهنیت این روز فرهنگی مهم به عموم مردم به ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی، جامعه فرهیخته خراسان جنوبی، نویسندگان، مترجمان، ناشران و کتابفروشی ها که در زنجیره‌های ترویج مطالعه و کتابخوانی هستند با آنچه این روزها در گوشه ای از جهان اسلام، مظلومانه در حال رخ دادن است اعلام همبستگی می‌کنیم. کتابداران خراسان جنوبی در حالی به یمن امنیت در جمهوری اسلامی این روز را جشن می‌گیرند که رژیم بی‌رحم و سفاک صهیونیستی با بمباران کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی مردم بی‌پناه غزه را قتل عام و از این شهر ویرانه‌ای بر جا گذاشته است. بی گمان جهاد مقدس فرهنگی در آینده جنایات رژیم غاصب قدس را خواهد نگاشت و کتاب پرافتخار مقاومت بیش از پیش قطور را وزین خواهد شد.

اینجانب به عنوان خادم مردم این هفته را که با شعار آینده خواندنی است نام گذاری شده به همه مردم فرهنگ دوست استان،کتابداران عزیز، اعضای حقیقی و حقوقی انجمن کتابخانه های عمومی،خیرین کتابخانه ساز، فعالان عرصه کتاب، حضرت آیت الله عبادی نماینده معزز ولی وفقیه و امام جمعه مرکز استان و استاندار فرهیخته خراسان جنوبی جناب آقای دکتر قناعت به عنوان رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان تبریک گفته و برای همگان سالی پر از دانایی و کتابخوانی مسئلت می کنم.

محمود حاجی مدیرکل و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی