سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

فرماندار شهرستان بیجار:

کتابخوانی، نیازی پایان ناپذیر و وسیله ای برای رشد و پویایی شخصیت است

پیام تبریک فرماندار بیجار در هفته کتاب

محمد حسین محبیان، فرماندار شهرستان بیجار در پیامی، فرارسیدن هفته کتاب را به دست اندرکاران این عرصه در شهرستان بیجار تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، محمد حسین محبیان، فرماندار شهرستان بیجار در پیامی، فرارسیدن هفته کتاب را به دست اندرکاران این عرصه در شهرستان بیجار تبریک گفت. متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در لوح و قلم شاهد آثار کتاب است

سرمنزل و مقصود گهربار کتاب است

تاریخ اگر ثبت شده در صف ایام

تصویر رخش در خور گفتار کتاب است

رب ازلی نور جلی بر قلم آموخت

بنویس که این دفتر پربار کتاب است

بی شک کتاب خوانی به عنوان ضرورتی اجتناب ناپذیر، تنها زمانی به فرهنگ عمومی تبدیل می شود که جامعه آن را نیازی پایان ناپذیر و وسیله ای برای رشد و پویایی شخصیت بداند و مطالعه در کنار سایر کارهای روزانه، در زندگی مردم وارد شود. در این بین نکته ی مهم همان ایجاد انگیزه در افکار جامعه است. آن چنان که رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: کتابخوانی و علم آموزی، نه تنها یک وظیفه ی ملی که یک واجب دینی است. همچنین اهمیت کتابخوانی در دین مبین اسلام به قدری است که امیرالمومنین علی (ع) در این باره فرموده اند: هر کس که با کتاب ها آرام گیرد راحتی و آسایش از او سلب نمی شود.

این جانب ضمن عرض تبریک به مناسبت سی و یکمین هفته ی کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده، خواندنی است» خدمت تمامی مردم شریف بیجار و علی الخصوص کتابداران و علاقمندان به کتاب، از تمامی تلاشگران این عرصه که در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بر می دارند، قدردانی می کنم.