چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با آغاز هفته کتاب خبر داد؛

کلنگ‌زنی، افتتاح و اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در ایلام

پیام کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام ضمن تبریک هفته کتاب از اجرای بیش از 350 برنامه فرهنگی – ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب امسال با شعار «آینده خواندنی است» در سطح استان، شهرستان و کتابخانه‌ای در ایلام خبر داد.
سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بیان کرد: به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه، برنامه های متنوعی در این نهاد فرهنگی در ایلام برگزار می‌شود.
 وی از تدوین بیش از ۳5۰ برنامه فرهنگی در هفته کتاب در استان ایلام خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس هفته کتاب، برنامه‌های ویژه در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود.
حیدری با بیان اینکه عضویت کتابخانه های عمومی در روزهای ۲۳، ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در سراسر کشور رایگان است، از عموم هم استانی‌های عزیز دعوت کرد تا با عضویت در کتابخانه های عمومی استان، از منابع متعدد و ارزشمند موجود در کتابخانه‌ها بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: در هفته کتاب برنامه‌‍‌های متنوع فرهنگی شاخص نظیر کلنگ‌زنی و افتتاح کتابخانه‌های روستایی، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه، حضور در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهداء، برپایی میز خدمت و غرفه معرفی کتابخانه‌ها در مصلی، ویژه برنامه هفته کتاب در مدارس روستایی، کتابت قرآن کریم، برگزاری مسابقات و پویش‌های کتابخوانی وکتابخانه ای، پویش اهدای کتاب-میراث ماندگار، پویش کتابخون، ویژه برنامه تقدیر از کتابداران و فعالان عرصه ترویج کتاب و کتابخوانی و جشن روز کتاب با نگاه ویژه به توانخواهان، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد منابع امانی در کتابخانه‌های عمومی و برنامه های جنبی نظیر جمع خوانی، نشست کتابخوانی، رونمایی و نقد کتاب، قصه گویی، شعرخوانی، انشاء نویسی، ساخت کاردستی و اوریگامی، در مدارس در تمامی کتابخانه های شهری و روستایی استان برگزار خواهد شد.
 حیدری در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی، فضای مجازی و اطلاع رسانی از طریق صدا وسیما جهت بازتاب برنامه‌های هفته کتاب نیز انجام شده و امیدواریم بتوانیم گام‌های اساسی در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان برداشته شود.