جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

همزمان با هفته کتاب انجام گرفت؛

دیدار کتابداران کتابخانه های عمومی و نویسندگان شهرستان دیلم با امام جمعه دیلم

1.jpg

همزمان با هفته کتاب، رئیس و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم و جمعی از نویسندگان با امام جمعه دیلم دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، رئیس و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم و جمعی از نویسندگان با حجت الاسلام محمود اسدی امام جمعه دیلم دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه دیلم در این نشست ضمن تبریک هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، اظهار کرد: دین، فرهنگ و تاریخ ما همواره الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی داشته و مصداق بارز آن معجزه پیامبر گرامی اسلام، قرآن کریم این کتاب انسان ساز است.

حجت الاسلام محمود اسدی با تاکید بر توجه مسئولین به مقوله کتاب و کتابخوانی، یادآور شد: ارتقاء فرهنگ جامعه با مطالعه محقق می شود و لازمه گرایش بیشتر مردم به امر مطالعه، فرهنگ سازی در این زمینه است.

نسیبه عمانی زیارتی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم نیز در این نشست با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار، بیان کرد: مطالعه و خواندن موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی و ... می‌شود، اما برخی از افراد این مهم را نادیده گرفته و وقت خود را صرف کتابخوانی و ارتقای سطح خود و جامعه نمی‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم، گفت: کتابخانه های عمومی یکی از کانون‌های ارتقای فرهنگی جامعه هستند و توجه به این نهاد، زمینه ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را فراهم خواهد کرد.

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه های هفته کتاب در شهرستان دیلم، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان به ویژه در بین جوانان و نوجوانان نهادینه شود و فرهنگ مطالعه کتاب‌خوانی بالا رود و تبدیل به یک تفریح سالم برای قشر جوان شود.

در این نشست برنامه ها و راهکارهای مختلفی جهت فعالیت های فرهنگی توسط سایر اعضای حاضر در این نشست در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی ارائه و پیشنهاد شد.

دیدار کتابداران کتابخانه های عمومی و نویسندگان شهرستان دیلم با امام جمعه دیلم

دیدار کتابداران کتابخانه های عمومی و نویسندگان شهرستان دیلم با امام جمعه دیلم