یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

در دیدار کارکنان، جمعی از مسئولان و کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان کرمان مطرح شد؛

غنای فرهنگی کشورها، در گرو کتاب و کتابخوانی است

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان

مدیرکل، کارکنان، جمعی از مسئولین و کتابداران کرمانی با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان، احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی، کارکنان، جمعی از مسئولین و کتابداران کرمان با حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این دیدار ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی، با اشاره به اینکه کتاب اندیشه های بشر را مطرح می کند، گفت: از لحاظ سطح و نگارش اندیشه ها با دو محور در تاریخ مواجهیم؛ جریان ماقبل تاریخ و مابعد تاریخ.

وی افزود: کتاب تمام اندیشه های بشر را منعکس می کند. اگر بخواهیم تفکر، نگاه، امیال و گرایش های مردم قرون پیش را بدانیم فقط کافی است، کتاب بخوانیم.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: از آنجا که کتاب تجربیات قبل را به آینده وصل می کند و همه را به عنوان یک مجموعه در خود نگه میدارد و این کتاب است که جایگزین ندارد؛ لذا هرکس در جریان خدمت و نشر این موضوع، بیشتر سهم و نقش داشته باشد، اجر و ارزش بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی غنای فرهنگی کشورها را در گرو کتاب و کتابخوانی دانست و افزود: برای اینکه فرهنگی غنی داشته باشیم باید در سه محور جریان کتابخوانی، بسترسازی برای ترویج کتابخوانی، دغدغه افراد برای کتابخوانی بصورت جدی تلاش کنیم.

احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی در این دیدار گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی استان ارائه داد و اظهار داشت: سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با شعار «آینده خواندنی است» همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و ترویجی در کتابخانه های عمومی استان در حال برگزاری است.

غنای فرهنگی کشورها، در گرو کتاب و کتابخوانی است

غنای فرهنگی کشورها، در گرو کتاب و کتابخوانی است

غنای فرهنگی کشورها، در گرو کتاب و کتابخوانی است

غنای فرهنگی کشورها، در گرو کتاب و کتابخوانی است