یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹

استاندار مرکزی در پیامی عنوان کرد؛

کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر

پیام استاندار مرکزی

استاندار مرکزی با صدور پیامی ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و روز کتابدار، بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه در پیام خود آورده است: کتاب، عصاره‌ی فرهیختگی و کتابخوانی، سیره فرهیختگان و بزرگان است. چراغی که راهنمایی ارزشمند برای یافتن مسیر صحیح و اصیل و مظهر دانائی و بالندگی است. کتاب، میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است.

استاندار مرکزی در این پیام می‌افزاید: کتاب نقطه‌ی آغازین رسالت و دعوت به دین مبین بود و همه نقاط درخشان تاریخ بشر در خواندن و مطالعه ظهور یافت و اعجاز اسلام، کتاب قرآن و راه رسیدن به اعماق آن تامل، تحقیق و تدبر در آن بود که اوصیای الهی و ذوات مقدسه معصومین علیهم السلام ترجمان این کتاب‌اند.

در پیام مخلص الائمه آمده است: یکی از ایّام درخشان در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ٢۴ آبان ماه روز "کتاب، کتابخوانی و کتابدار" است که مزین به گرامیداشت یاد و خاطره عارف عالی مقام و برجسته، علامه سید محمدحسین طباطبایی می‌باشد.

استاندار مرکزی در پیام خود افزود: اینجانب ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به اهل قلم، نویسندگان ، مترجمان، پدیدآورندگان ، کتابداران و تلاشگران عرصه اندیشه و کتاب تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می‌کوشند نیز قدردانی می‌نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری همه مسئولان و علاقمندان و نخبگان و اندیشه‌ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب به‌ویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب‌نظر در جامعه باشیم.

کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر