یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

همزمان با هفته کتاب وکتابخوانی صورت گرفت؛

دیدار جمعی از کتابداران شهرستان با امام جمعه اردکان

دیدار جمعی از کتابداران شهرستان با امام جمعه اردکان

همزمان با هفته کتاب وکتابخوانی جمعی از کتابداران شهرستان با امام جمعه اردکان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد؛ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، حسین پایدار رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان به همراه جمعی از کتابداران با سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان دیدار و گفت و گو کردند.

سید اسماعیل شاکر امام جمعه اردکان در این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی و هفته بزرگداشت کتاب و کتابخوانی، با بیان اهمیت مطالعه و علم آموزی، گفت: بخش زیادی از سرنوشت انسان به این موضوع بستگی دارد.

وی با اشاره به روایت نبوی، افزود: طبق این روایت حیات و زنده بودن دین اسلام به علم و کتابخوانی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولین کتابخانه های عمومی و کتابداران، افزود: در برخی از مشاغل مانند کتابداری، طلبگی و پرستاری فقط باید عشق و علاقه داشت و امور مادی را نادیده گرفت.

امام جمعه اردکان بر وحدت و هم افزایی فعالان عرصه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان تأکید کرد.
وی ضمن ابراز تأسف از پائین بودن سرانه مطالعه در کشور و شهرستان اردکان، گفت: ساکنان برخی از محلات در خصوص عدم وجود مکان مناسب جهت مطالعه گلایه دارند که لازم است با همکاری مسئولین و خیرین این موضوع و احداث کتابخانه مرکزی اردکان در اولویت قرار گیرد.
در ادامه این دیدار حسین پایدار رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی، گفت: تعداد ١۴ باب کتابخانه عمومی با ٢١١ هزار و ۵٠٠ نسخه کتاب و با بیش از ٨ هزار نفر عضو فعال در سطح شهرستان وجود دارد.