سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱

در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس مطرح شد؛

تلاش برای ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقدکتابخانه استان

دیدار مدیرکل کردستان با نماینده مجلس

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با محمدرسول شیخی زاده، نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با محمدرسول شیخی زاده، نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو  کرد.

حسنی خونسار در این دیدار بر لزوم راه اندازی کتابخانه در تمام شهرهای استان کردستان تأکید کرد و گفت: هم اکنون در شهرستان های قروه و دهگلان سه شهر فاقدکتابخانه است. تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا شهری فاقدکتابخانه در استان وجود نداشته باشد و تمام شهرها دارای کتابخانه شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: به منظور رفع نقایص نیز تأکیدمان بر کیفی سازی کتابخانه های موجود است، که این مهم با همراهی سایر مسئولان استان بویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی امکانپذیر است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶ باب کتابخانه عمومی در قروه و یک باب در دهگلان وجود دارد که از این تعداد در قروه پنج باب نهادی و یک باب مشارکتی است.

حسنی خونسار با اشاره به عضویت فعال سه هزار و ۷۲۲ نفر در کتابخانه های عمومی قروه و یک هزار و چهارصد نفر در دهگلان، بیان کرد: با راه اندازی کتابخانه شهرهای مالوجه و قلعه در قروه و بلبان آباد در دهگلان و ارتقای شاخص دسترسی، این تعداد افزایش چشمگیری می یابد.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حمایت و پشتیبانی از این نهاد فرهنگی، می توانند نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور داشته باشند.

در انتهای این دیدار پیام تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به شیخی زاده تقدیم شد.