سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب صورت پذیرفت؛

برگزاری همایش «عفاف و حجاب در حریم خانواده» در جزیره خارک

 	همایش «عفاف و حجاب در حریم خانواده» در جزیره خارگ برگزار شد.

«همایش عفاف و حجاب در حریم خانواده» با معرفی کتاب و تقدیر از بانوان محجبه بسیجی به مناسبت گرامیداشت روز عفاف و حجاب در جزیره خارگ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر، «همایش عفاف و حجاب در حریم خانواده» به مناسبت گرامیداشت روز عفاف و حجاب، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی خارک و حوزه مقاومت فاطمیه(س) بسیج ثارالله با حضور جمعی از فعالین عرصه حجاب و عفاف در سالن اجتماعات هفت آذر پایگاه دریایی ارتش خارک برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدزاده مسئول نمایندگی سپاه ثارالله خارگ در این مراسم با اشاره به نقش نماز در ترویج حجاب و عفاف بر لزوم آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی و همچنین بررسی نقش فضای مجازی تأکید کرد.

معرفی کتاب «حریم عفاف: حجاب از دیدگاه آیات و روایات» نوشته حسین رشیدی توسط رقیه وحیدی‌نسب از فعالان حوزه کتاب خارک بخش دیگری از این مراسم بود.

وی در بخش از معرفی این کتاب بیان داشت: حجاب، نقش بزرگی را در تکامل جامعه و رسیدن امت اسلامی به هدف آفرینش، پاکی، عصمت، اصالت و هویت فرهنگی ایفا می‌کند. این نقش، زمانی تکمیل می‌شود که مردان نیز به وظیفه اخلاقی و فقهی خود عمل کند و نگاه شان را به افق پاکی بدوزند و از ناپاکی چشم بپرهیزند و هر دو قشر تلاش کنند تا با اخلاق و سنن اسلامی، کانون خانواده را گرم نگاه‌دارند و با این گرمی، به جامعه که خانواده‌ای بزرگ‌تر است طراوت ببخشند.

شکرالله پری‌غنچه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خارگ نیز در حاشیه این مراسم هدف از برگزاری این همایش را دانش‌افزایی نسل جدید نسبت به ابعاد مختلف عفاف و حجاب و آسیب‌شناسی این مسأله عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی می‌تواند به ارائه راهکارهای عملی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه منجر شود.

گفتنی است در پایان همایش از بانوان محجبه بسیجی و عضو کتابخانه عمومی خارگ تجلیل شد.