چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

با همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر؛

نشست کتاب‌خوان «عفاف و حجاب» برگزار شد

سه کتاب در نشست ویژه کتابخوان معرفی شد

نشست کتاب‌خوان ویژه گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با معرفی کتاب‌هایی در این موضوع توسط سه نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی بوشهر، نشست کتاب‌خوان ویژه گرامیداشت هفته عفاف و حجاب به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر روز سه‌شنبه بیست و هفتم تیرماه با حضور سیدعلی هاشمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان و جمعی از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب‌هایی در این موضوع توسط سه نفر از طلاب حوزه علمیه خواهران بوشهر برگزار شد.

در این نشست کتاب «برای ریحانه» نوشته محمود اکبری، توسط زهرا صداقت (معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران بوشهر)؛ کتاب «روش‌های ترویج فرهنگ حیا، عفاف و حجاب در نظام تربیت اسلامی» نوشته محبوبه خسروی، توسط سکینه سالالی (معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خواهران بوشهر) و «الگوی سوم: الگوی رفتاری زن در خانه و جامعه» نوشته دکتر فرج‌الله هدایت‌نیا، توسط صدیقه زارعی (معاون ساماندهی مدیریت حوزه علمیه خواهران بوشهر) معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر در حاشیه این نشست با اشاره به ابتکار برگزای سلسله نشست‌های کتاب‌خوان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی بوشهر به تبع سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در اشاعه امر به معروف و نهی از منکر و به‌ویژه مقوله اساسی و اعتقادی حجاب مصمم و دارای برنامه‌هایی ویژه و مؤثر است.

هاشمی همچنین با اشاره به اهمیت و فلسفه حجاب خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و حفظ ارزش‌های اسلامی مهم‌ترین وظیفه‌ای است که باید به آن توجه داشت؛ ضمن آنکه بانوان مسلمان می‌توانند با حجاب برتر و رعایت پوشش خود برای تمامی زنان عالم الگو باشند.